Laurichesse Hommage 47,4 %

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Laurichesse Hommage 47,4 %

Bericht door JohanB »

Deze cognac is 40 jaar oud en een single cask. Ik ga proberen mijn bevindingen hieronder neer te schrijven.

Neus: kruiden, een beetje honing, het is een beetje fruitig, ook een beetje houtachtig, en ondanks de 47,4% alcohol erg zacht.

Smaak: hetzelfde als in de neus. De body is niet vettig maar erg licht. Je hoeft niet op de cognac te kauwen. Sigaren (zoals beloofd in de beschrijving op het etiket) heb ik ook geproefd, en tot slot pompelmoes.

Eerlijk gezegd ben ik echt onder de indruk. Ik heb in september 2019 de Vallein - Tercinier Lot 65 heb geproefd en deze Homage 47,4% doet me daar aan denken. Ik ben ervan overtuigd dat het moeilijk zou zijn om deze cognac te herkennen tussen oude Speyside whisky's tijdens een blinde proeverij. Deze cognac doet me denken aan een Longmorn uit 1971 en een Glenfarclas uit 1971, gerijpt in bourbonvaten. Echt super. Goed gedaan.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Laurichesse Hommage 47,4 %

Bericht door Roland »

Interessant.

Johan, kun je het vatnummer vermelden ?

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Laurichesse Hommage 47,4 %

Bericht door JohanB »

Sorry, vat nr 104.

EDIT: de rechtse fles dus
Bijlagen
SAM_0574.JPG
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Laurichesse”