Ik ben zelf een whiskydrinker en daar vrij actief mee. Nu wordt een goede vriend van mij binnenkort vader, en over een tijdje wordt mijn pa 65. Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een leuke fles voor allebei, maar in de whisky wordt het al snel heul erg duur. Bovendien zie ik cognac als wat 'zachter' (mag deze term wel in de cognacwereld

Nu kwam ik deze tegen op verschillende sites: https://www.t-fust.nl/product/francois- ... e-70cl-442. Ik ben erg benieuwd hoe hier door de kenners naar gekeken worden. Het lijkt mij wel erg goedkoop, beetje te mooi om waar te zijn. Ook valt het mij op dat op verschillende sites dezelfde standaard tekst staat, die toch niet helemaal overeen komt met de fles. Kunnen jullie wat info geven? Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar:
- Smaak natuurlijk, is ie goed
- Hoe zit het precies met de rijping? Uit 1959, gaat het dan om verschillende vaten, hoe zit het met fust rijping - dit ken ik niet uit de whiskywereld -
- Waarom toch zo relatief goedkoop
- Andere/betere aanbevelingen
- etc
Alvast bedankt voor de hulp en mochten jullie nog eens whisky vragen hebben...op het whiskyforum heet ik ook JvR

Ps Mocht er nog een cognac zijn/komen uit 1956 bij jullie weten hoor ik het ook graag
Groet