Bezoek aan Veuve Baron : 2020

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Bezoek aan Veuve Baron : 2020

Bericht door Roland »

Het huis teveel.
We waren zo voldaan na ons bezoek aan Bache-Gabrielsen, zodat dit huis overbodig werd.
We hadden er geen zin meer in. Eelco vergat zelfs om foto's te maken.

Hier namen ze covid-19 zeer ernstig. Een zeer bazige dochter.
Geen glazen, kleine plastic bekertjes.
Ton had een lang gesprek met vader.

Ze bezitten 54 ha, zowel in borderies als in fins bois.
De prijs van 1 ha in de borderies zou op dit ogenblik € 120.000 bedragen.
Meer dan 1 ha petite champagne. Omdat de borderies in oppervlakte de kleinste cru is.
Hun cognacs bestaan enkel uit borderies.
Wij proefden de XO, een borderies uit 1977 en hun Hors d'age, ook een borderies uit 1971.

Dit was het laatste huis van onze reis.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Bezoek aan Veuve Baron : 2020

Bericht door Ton »

Een huis te veel?
In eerdere berichten noemde we Veuve Baron het huis te veel. We hadden al prachtige cognacs geproefd en interessante ontmoetingen gehad. Veuve Baron was ons laatste bezoek en we voelden ons niet echt verwelkomd door de 'bazin'. Vader was gelukkig toeschietelijker.
De dochters eerste vraag was zo'n beetje welke cognac we wilden proeven en toen we duidelijk probeerden te maken dat we eigenlijk alleen in XO en beter geïnteresseerd waren, viel dat niet goed. Geen Pineau, geen VS, VSOP?
Ik geloof dat één van ons toch de Pineau nog geproefd heeft. Onze indrukken van deze cognacs waren niet echt om over naar huis te schrijven.
Het is denk ik wel duidelijk waarom het 'het huis te veel' is gaan heten.

Inmiddels heb ik de twee flessen die ik had, een XO en een Hors d'Age, helemaal leeg. En ik vond het twee zeer aangename cognacs. Goede borderies tegen een schappelijke prijs. Ik heb 90 en 115 betaald. Voor mensen die op zoek zijn naar een goede borderies en die in de buurt komen is het beslist de moeite om langs te gaan. Ongeveer 10 minuten rijden vanaf Cognac (vanaf de brug over de Charente).
Misschien niet interessant voor 'de ontmoeting', wel voor de cognac.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Bezoek aan Veuve Baron : 2020

Bericht door Roland »

Ton schreef: za 06 feb 2021, 12:45 Een huis te veel?
In eerdere berichten noemde we Veuve Baron het huis te veel. We hadden al prachtige cognacs geproefd en interessante ontmoetingen gehad. Veuve Baron was ons laatste bezoek en we voelden ons niet echt verwelkomd door de 'bazin'. Vader was gelukkig toeschietelijker.
De dochters eerste vraag was zo'n beetje welke cognac we wilden proeven en toen we duidelijk probeerden te maken dat we eigenlijk alleen in XO en beter geïnteresseerd waren, viel dat niet goed. Geen Pineau, geen VS, VSOP?
Ik geloof dat één van ons toch de Pineau nog geproefd heeft. Onze indrukken van deze cognacs waren niet echt om over naar huis te schrijven.
Het is denk ik wel duidelijk waarom het 'het huis te veel' is gaan heten.
Het was het laatste huis van onze reis.
We hadden reeds fantastische bezoeken achter de rug, we waren een beetje voldaan.
Veuve Baron nam de "corona-regels" zeer letterlijk.
Plastic glaasjes, overal plexi.... volledig anders dan de andere huizen.
Ton schreef: za 06 feb 2021, 12:45 Inmiddels heb ik de twee flessen die ik had, een XO en een Hors d'Age, helemaal leeg. En ik vond het twee zeer aangename cognacs. Goede borderies tegen een schappelijke prijs. Ik heb 90 en 115 betaald. Voor mensen die op zoek zijn naar een goede borderies en die in de buurt komen is het beslist de moeite om langs te gaan. Ongeveer 10 minuten rijden vanaf Cognac (vanaf de brug over de Charente).
Misschien niet interessant voor 'de ontmoeting', wel voor de cognac.
€ 115 voor een 50-jaar oude borderies is niet duur.

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Bezoek aan Veuve Baron : 2020

Bericht door JohanB »

Die Hors d'Age is idd een zeer goede Borderies, zeker voor zijn prijs.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Bezoek aan Veuve Baron : 2020

Bericht door harryjose123 »

Deze cognac uit 1953 is niet alleen goed maar ook een streling voor de ,ik heb nog een klein beetje in de fles maar de volgende fles staat al klaar . :D
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Bezoek aan Veuve Baron : 2020

Bericht door harryjose123 »

Dit is een vergissing ik bedoelde de Jean Bobe Hors d,Age van 1953 . :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Veuve Baron”