Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...
Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...
Gisteren de Tiffon Très Vieille Réserve leeg gemaakt. Fantastische grande champagne cognac, aanrader maar ook moeilijk aan te komen.
Die heb ik ook nog open staan.
Gisteren de Jean Bobe Hors d'age geledigd, en daarna een glaasje Rémy Martin Extra.
Deze laatste is helaas uit het gamma.
Op veilingen kom je hem regelmatig tegen, maar je betaalt er wel een (hoge) prijs voor. (> € 300)
Op een blinde proeverij gaf Hans Parker hem het maximum van 100 punten.

-
- Cognac XO
Gisteren avond de fles Logis de Montifaud 1995 {1/3} leeg gemaakt viel uit m, n hand 

En wat een blinde proeverij was dat Rolamd!Roland schreef: ↑za 20 mar 2021, 17:06 Die heb ik ook nog open staan.
Gisteren de Jean Bobe Hors d'age geledigd, en daarna een glaasje Rémy Martin Extra.
Deze laatste is helaas uit het gamma.
Op veilingen kom je hem regelmatig tegen, maar je betaalt er wel een (hoge) prijs voor. (> € 300)
Op een blinde proeverij gaf Hans Parker hem het maximum van 100 punten.![]()

Gisteravond een glaasje Comandon Napoleon OB (iets te scherp en vlak voor mijn smaak) en daarna eentje met de VT Petite Rue 71 (typisch VT, krachtig klein beetje ziltig in de afdronk maar vooralsnog minder overtuigend en in balans dan hun L'Erotique Lot 69). En net een Delamain Single Vineyards Collection - Ambleville (afkomstig van Ragnaud Sabourin begrijp ik, het kan minder) ingeschonken. Cheers!
Oeps, zonde.harryjose123 schreef: ↑za 20 mar 2021, 20:46 Gisteren avond de fles Logis de Montifaud 1995 {1/3} leeg gemaakt viel uit m, n hand![]()
Ik heb ook enkele flesjes geledigd :
Tallefort XO (GC : 20 jaar)
Château de Montifaud : XO Silver (PC : 20 jaar)
Château de Beaulon : XO Napoleon (FB : 20 jaar)
Brillet : Hors d'Age (GC : 25-30 jaar)
Goyon : Vieille Réserve (PC : 1977 47%)
Jacques Denis : Extra (GC : 40 jaar)
Godet : Réserve de la Famille (GC : 40 jaar)
Michel Forgeron : Hors d'Age (GC : 40 jaar, 50%)
Jean Bobé : Hors d'Age (PC : 1953-1956)
-
- Cognac XO
Dat is het betere werk . 

Wow, Roland. Da's een indrukwekkend rijtje. Ik ken er maar een paar, maar die Godet (waarvan je mij een sample gegeven hebt) is echt bijzonder lekker.Roland schreef:Ik heb ook enkele flesjes geledigd
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Komt uit Ambleville. Verwachtingen waren hoog, kwaliteit stelde echter teleur.
Is (gelukkig

Vind hem toch minder dan de gewone XO (die 30 jaar oud is)
Veel beter dan de XO (12 jaar oud)
Brillet werd verkocht aan Rémy Martin.
Zelfs aan huis waren de prijzen te hoog.
Viel mij tegen
Dit waren de beteren.
Gisteren heb ik van Fanny Fougerat de Laurier d'Apollon en de Iris Poivré geproefd. Ik heb de hele set van 4 gekocht.
Ook al ben ik er niet erg van onder de indruk, toch is hij niet onaardig. Het is een geheel andere stijl van cognac dan we gewend zijn. Heel licht van kleur en je proeft dan ook nauwelijks houttonen. Ik zou bijna denken dat het een borderies is, maar het is fins bois.
Ik heb het toch even nagezocht.... het is een borderies!
Hij drinkt wel lekker weg.
Ook al ben ik er niet erg van onder de indruk, toch is hij niet onaardig. Het is een geheel andere stijl van cognac dan we gewend zijn. Heel licht van kleur en je proeft dan ook nauwelijks houttonen. Ik zou bijna denken dat het een borderies is, maar het is fins bois.
Ik heb het toch even nagezocht.... het is een borderies!

Hij drinkt wel lekker weg.
Gisteren alweer een Navarre Vieille Réserve erdoor gejaagd. Ik ben al de tel kwijt. De 4de nu al op 2 jaar of zo? Dit is en blijft toch echt een topper, ze.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."