ik ben Chris woonachtig in Retie, België tegen de Nederlandse grens.
Ik kwam dit forum tegen toen ik op zoek was naar gelimiteerde cognacs.
Zelf heb ik cognac leren kennen op restaurant, waar ik steeds een koffietje bestelde met een cognac i.p.v. een dessertje.
Ik hoop hier zelf wat positieve bijdrages te kunnen leveren en vooral cognac in zijn algemeenheid nog beter te leren kennen.
grtz
Hoi mede cognac genieters.
Re: Hoi mede cognac genieters.
Welkom op het forum, Chris. Er komen hoe langer hoe meer Vlamingen bij precies.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Welkom op het forum!
Ik had ook al de indruk dat Cognac meer leeft in Nederland dan in België.
Ik had ook al de indruk dat Cognac meer leeft in Nederland dan in België.
Typ en spelfouten in de bovenstaande tekst dienen alleen ter vermaak van de lezer.
- Hans
- Cognac Connaisseur
Welkom op het cognacforum, Chris!
Hoewel het forum een .nl extensie heeft, is de bijdrage van Vlamingen vanaf het begin groot geweest. Onder de harde kern is het al jaren 50-50.
Er zijn zelfs bij een proeverij wel eens plannen gesmeed om Nederland en Vlaanderen weer samen te voegen.
Hoewel het forum een .nl extensie heeft, is de bijdrage van Vlamingen vanaf het begin groot geweest. Onder de harde kern is het al jaren 50-50.
Er zijn zelfs bij een proeverij wel eens plannen gesmeed om Nederland en Vlaanderen weer samen te voegen.

Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Haha, dat zal dan wel dronkenmanspraat geweest zijn.Hans schreef: Er zijn zelfs bij een proeverij wel eens plannen gesmeed om Nederland en Vlaanderen weer samen te voegen.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Ja, idd. Het valt toch op, dat heb ik de laatste jaren toch fel ondervonden, dat er hier zeer weinig cognac shops zijn. Ik ken, buiten cognacshop.be, geen enkele andere shop die zich uitsluitend met cognac, pineau en wijn bezighoudt. Dat is volgens mij, buiten sommige wijnhandelaars, zelfs één van de weinige shops die niks van whisky in zijn assortiment heeft. De meeste whiskyshops hebben wel wat cognac, maar dat zijn dikwijls van die standaard warenhuiscognacs. Maar dat maakt het ook plezant. Je moet veel meer research doen om iets speciaals te vinden. Laat de rest maar met whisky bezig zijn.
Welkom Chris.
It takes only one drink to get me drunk. The trouble is, I can't remember if it's the thirteenth or the fourteenth.
- George Burns.
- George Burns.