Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Hans schreef:Vertaling? (Hoewel ik wel zo'n vermoeden heb)
WOW betekent 'wauw' of grote verwondering/bewondering.

of je bedoelde 'sjansaars'? :D
da's Vlaams voor gelukzakken.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
CarpeConniaco
Cognac XO
Cognac XO

Bericht door CarpeConniaco »

JohanB schreef: zo 25 apr 2021, 19:57 WOW betekent 'wauw' of grote verwondering/bewondering.
:lol: Onze goeie moderator heeft t zwaar
"It is well to remember that there are five reasons for drinking: the arrival of a friend, one’s present or future thirst, the excellence of the cognac, or any other reason" - W.C. Fields ;)
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

JohanB schreef: zo 25 apr 2021, 19:57
Hans schreef:Vertaling? (Hoewel ik wel zo'n vermoeden heb)
WOW betekent 'wauw' of grote verwondering/bewondering.

of je bedoelde 'sjansaars'? :D
da's Vlaams voor gelukzakken.
De wow had ik begrepen. Dank voor de vertaling van sjansaars. :D
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale

Bericht door JohanB »

CarpeConniaco schreef:Onze goeie moderator heeft t zwaar
:lol: :lol:
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

CarpeConniaco schreef: zo 25 apr 2021, 19:54 De Paul Beau - Hors d'Age is de cognac van de avond en de week. Heerlijk maar dat is het probleem, hij drinkt veel te makkelijk weg! Vanavond met heerlijke sashimi en sushi. Gelukkig heb ik meer dan 1 fles besteld. ;)
Altijd goed de Hors d’ Age van Paul Beau. Lekkere doordrink cognac. Gekocht bij Okhuijsen?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
CarpeConniaco
Cognac XO
Cognac XO

Bericht door CarpeConniaco »

Hans schreef:Gekocht bij Okhuijsen?
Ja, zag jullie tip daarover. Zeer mooi geprijsd en gratis verzending bij meer dan 1 fles ;)
"It is well to remember that there are five reasons for drinking: the arrival of a friend, one’s present or future thirst, the excellence of the cognac, or any other reason" - W.C. Fields ;)
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Ton »

Ik heb gisteren de Sérénité Extra van Bache-Gabrielsen geopend. Wow, meteen goed. De smaken zijn nog moeilijk te duiden, maar in elk geval ook mooie rancio. Misschien sinaasappel en chocola. Mooie gebalanceerde cognac. Ik ga morgen mijn aromaster tasting kit er maar eens bijhalen om te zien wat ik zoal aan geuren en smaken kan onderscheiden.
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

Ton schreef: do 29 apr 2021, 14:10 Ik heb gisteren de Sérénité Extra van Bache-Gabrielsen geopend. Wow, meteen goed. De smaken zijn nog moeilijk te duiden, maar in elk geval ook mooie rancio. Misschien sinaasappel en chocola. Mooie gebalanceerde cognac. Ik ga morgen mijn aromaster tasting kit er maar eens bijhalen om te zien wat ik zoal aan geuren en smaken kan onderscheiden.
Mooi, Ton! Was nog geen proefnotitie van.

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Ton »

Dus gisteren met de geurenset er naast geproefd. Dan haal je er toch verrassend veel uit.
Op basis van de geur die opstijgt uit je glas kies je een geurflesje, tenminste, zo doe ik het. En dan proeven of je die geur ook in de smaak kunt terugvinden.
Eerste indruk was meteen chocola en sinaasappel. Nou heb ik chocola niet als tester en sinaasappel heb ik als sinaasappelschil, maar daar ben ik toch heel zeker van. Daarnaast vallen de aardse tonen op en ik hou het op mos, gemaaid gras en grond. Ook hout: sandelhout en ceder komt het dichtst bij, meer dan eiken. Op de achtergrond lichte tonen van peer en appel en tenslotte een beetje hazelnoot.
Het is een ronde, zachte cognac. Ik ben er heel blij mee, zeker gezien de prijs die ik er voor moest betalen. Hij wordt nu voor het dubbele in de winkels verkocht.
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age

Bericht door DiscoverCognac »

Ton schreef: vr 30 apr 2021, 11:51 Dus gisteren met de geurenset er naast geproefd. Dan haal je er toch verrassend veel uit.
Op basis van de geur die opstijgt uit je glas kies je een geurflesje, tenminste, zo doe ik het. En dan proeven of je die geur ook in de smaak kunt terugvinden.
Eerste indruk was meteen chocola en sinaasappel. Nou heb ik chocola niet als tester en sinaasappel heb ik als sinaasappelschil, maar daar ben ik toch heel zeker van. Daarnaast vallen de aardse tonen op en ik hou het op mos, gemaaid gras en grond. Ook hout: sandelhout en ceder komt het dichtst bij, meer dan eiken. Op de achtergrond lichte tonen van peer en appel en tenslotte een beetje hazelnoot.
Het is een ronde, zachte cognac. Ik ben er heel blij mee, zeker gezien de prijs die ik er voor moest betalen. Hij wordt nu voor het dubbele in de winkels verkocht.
Het is ook een mooi merk ;)
Maar ook met de huidige prijs nog steeds zijn geld waard.
Heb er zelf ook nog eentje staan.
Ben nu begonnen met mijn ontdekkingsreis van Larsen. 7 varianten gekocht, ben heel benieuwd
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”