Grootste verrassing (bij cognac)

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Grootste verrassing (bij cognac)

Bericht door wouter »

Ik ben heel benieuwd wat de meest verrassende Cognac was die jullie ooit geproefd hebben. Dit kan in positieve of negatieve zin zijn!

De grootste positieve verrassing bij mij was de kwaliteit van de Menard Cognacs. Goedkoop, Grande Champagne en zeer smakelijk!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age

Re: Grootste verrassing (bij cognac)

Bericht door Jurrit »

Dat is voor mij, zonder twijfel, de Godet Antartica die we op de 2e proeverij vorgeschoteld kregen.
Vooral de verschillen in de beleving tussen geur en smaak waren zeer uitzonderlijk.
De smaak bleef maar de geur was ronduit 'schadelijk' voor het tussenschotje van de neus.. :cry:
Maar dat is mijn ervaring uiteraard en wellicht niet het beeld van de overige liefhebbers.
Met verrassend bedoel ik dus niet dat deze cognac in mijn top 5 voorkomt..... :|
Geert
Cognac VS
Cognac VS

Bericht door Geert »

Positieve verrassing is voor mij het merk Jean Fillioux: Hiervan heb ik de 1924, de Reserve Familiale, de Expert Collection en de Très Vieux geproefd en allen zijn ze schitterend op hun manier. :D

Negatieve verrassing is voor mij het merk Remy Martin: Hiervan heb ik de VS, VSOP, Coeur de Cognac en de XO geproefd dewelke mij allemaal flink teleur stelden. Jammer genoeg heb ik de Extra aan geen redelijke prijs meer kunnen vinden. Maar wat ik tot noch toe geproefd heb en zeker de recente versies is voor mij opgepompte commerciele bocht die veel te duur verkocht wordt. De vroegere XO en VSOP smaakten toch veel traditioneler, nu heeft het meer weg van abrikozensiroop. :evil:
Laatst gewijzigd door Geert op za 11 dec 2010, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door wouter »

Geert schreef:Positieve verassing is voor mij het merk Jean Fillioux: Hiervan heb ik de 1924, de Reserve Familiale, de Expert Collection en de Très Vieux geproefd en allen zijn ze schitterend op hun manier. :D
Daar noem je er een paar! :D Leuk!

De Tres Vieux is inderdaad top!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

wouter schreef:De grootste positieve verrassing bij mij was de kwaliteit van de Menard Cognacs. Goedkoop, Grande Champagne en zeer smakelijk!
Van Menard heb ik alleen de Réserve Extra geproefd. Zoals ik eerder beschreef vind ik dat
Hans schreef:Al met al een behoorlijke, gemiddelde premier cru met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Goed te drinken, geen topper.
Ik heb drie verrassingen, in verschillende prijscategorieën, oplopend:

De Château de Beaulon 7 ans vind ik in die prijsklasse (ongeveer € 30,--) onovertroffen, met als kanttekening, dat de specifieke smaak van Folle Blanche je moet liggen.

Dan de Paradis de Famille van Drouet (€ 99,50). Deze beviel me zo goed, dat de fles leeg was voor ik goed en wel aan vergelijken met andere cognacs toekwam. Ik wacht even op de Audry, die eerdaags leverbaar is bij Cognacnet. Dan bestel ik deze meteen weer mee.

Tot slot de Hors Pair van Laurent Merlin. Waarschijnlijk niet meer te koop voor de prijs die ik er voor heb betaald. Nog steeds de beste cognac die ik tot nu toe geproefd heb.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

Geert schreef:... die veel te duur verkocht wordt. De vroegere XO en VSOP smaakten toch veel traditioneler.....
Hear! hear! Ben jarenlang Remy Martin drinker geweest. No more!

Van Fillioux heb ik de Napoléon en de Cask no. 70. Staan al een poosje achterin de kast, maar weer eens herontdekken
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
frank
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

Bericht door frank »

Hallo ik ben nieuw hier maar wil graag mijn ervaring delen.

Mijn grootste verassing is tot nu toe de HINE 1953 vintage. Helaas niet meer leverbaar.
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

Welkom Frank!
frank schreef:Mijn grootste verassing is tot nu toe de HINE 1953 vintage. Helaas niet meer leverbaar.
Niet gering. Heb je hem nog staan? Ben benieuwd naar je smaaknotities. De 1953 is inderdaad nergens meer te krijgen, dat ik weet. Wel de 1957, die is volop leverbaar. Maar of die in de buurt komt zou ik niet weten, heb ze geen van beiden geproefd.

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”