Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...
Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...
Vanavond een glaasje Logis de Montifaud Hors d'Age. Single harvest GC uit 1950 (!). Ondanks 'slechts' 40%, verrassend veel power. Hout, notig, heel veel rancio. Waanzinnig mooie cognac!
Veel dank Hans nog voor het signaleren en meebrengen vam deze topper!!!
Veel dank Hans nog voor het signaleren en meebrengen vam deze topper!!!
Die ziet er echt bijzonder uit, Eelco. 'une trouvaille' zoals ze dat in het Frans zeggen. Wees er maar een beetje spaarzaam mee.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
- Hans
- Cognac Connaisseur
Helemaal mee eens. Eeuwig zonde dat ze gestopt zijn.
Graag gedaan!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
- CarpeConniaco
- Cognac XO
Gezien dit forum voornamelijk uit mannen bestaat, wil ik de vaders onder jullie een fijne vaderdag wensen! Ben benieuwd wat jullie hebben ingeschonken!
Vanavond heb ik genoten van een glaasje pineau des charentes gevolgd door 2 glaasjes Héritage, beide van François Peyrot. Heerlijk!
Vanavond heb ik genoten van een glaasje pineau des charentes gevolgd door 2 glaasjes Héritage, beide van François Peyrot. Heerlijk!
"It is well to remember that there are five reasons for drinking: the arrival of a friend, one’s present or future thirst, the excellence of the cognac, or any other reason" - W.C. Fields 

Een glaasje Domaine de Lasdoux Vieille Reserve des Garantes Vieille Reserve voor mij. Een wat minder bekend submerk van Lheraud. Minimaal 20 jaar oud volgens het kleine boekje erbij. Vrij kruidig met duidelijke koffietonen en beginnend rancio. Afdronk wat aan de korte kant. Leuk om te hebben, niet heel speciaal. Kan niet tippen aan de Heritage van Peyrot!CarpeConniaco schreef: ↑zo 20 jun 2021, 23:36 Gezien dit forum voornamelijk uit mannen bestaat, wil ik de vaders onder jullie een fijne vaderdag wensen! Ben benieuwd wat jullie hebben ingeschonken!
Dank je wel CC.
Vaderdag hebben wij door allerlei afspraken en omstandigheden een weekje eerder gevierd. Toen had ik een 1991 Frapin 20 years old. En gisterenavond heb ik een glaasje 1979 Fins bois van Trijol ingeschonken. Hoewel het er meestal wel twee worden.
Vaderdag hebben wij door allerlei afspraken en omstandigheden een weekje eerder gevierd. Toen had ik een 1991 Frapin 20 years old. En gisterenavond heb ik een glaasje 1979 Fins bois van Trijol ingeschonken. Hoewel het er meestal wel twee worden.
- Hans
- Cognac Connaisseur
Ook ik zat aan de Héritage van Peyrot, het laatste restje daarvan.CarpeConniaco schreef: ↑zo 20 jun 2021, 23:36 Gezien dit forum voornamelijk uit mannen bestaat, wil ik de vaders onder jullie een fijne vaderdag wensen! Ben benieuwd wat jullie hebben ingeschonken!

Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Voor mij Navarre, Vieile Reserve en Souvenir Imperial.Hans schreef: ↑di 22 jun 2021, 10:32Ook ik zat aan de Héritage van Peyrot, het laatste restje daarvan.CarpeConniaco schreef: ↑zo 20 jun 2021, 23:36 Gezien dit forum voornamelijk uit mannen bestaat, wil ik de vaders onder jullie een fijne vaderdag wensen! Ben benieuwd wat jullie hebben ingeschonken!
Vanavond heb ik genoten van een glaasje pineau des charentes gevolgd door 2 glaasjes Héritage, beide van François Peyrot. Heerlijk!![]()
Beiden in "eigen" carafs. Links de Vieille Réserve, in een Bohemia karaf Timesquare.
Rechts de Souvenir Impérial, in de caraf van A. Jarraud Extra, ook van Bohemia Kathrene
Ik heb enkele gekocht bij kristalglas.nl
- CarpeConniaco
- Cognac XO
Erg leuk om jullie reacties te lezen! Van de submerk van Lheraud had ik niet eerder gehoord, maar als nieuweling verbaast me dat niet! Binnenkort ga ik de tesseron lot 29 maar eens open trekken (5cl). Ben benieuwd!
"It is well to remember that there are five reasons for drinking: the arrival of a friend, one’s present or future thirst, the excellence of the cognac, or any other reason" - W.C. Fields 

- Hans
- Cognac Connaisseur
Ben benieuwd of je er net zo lyrisch van wordt als anderen.CarpeConniaco schreef: ↑zo 27 jun 2021, 11:23 Binnenkort ga ik de tesseron lot 29 maar eens open trekken (5cl). Ben benieuwd!
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken