Guerbé

Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Guerbé

Bericht door JohanB »

Roland schreef:Waarschijnlijk omdat hij te weinig verkoopt.
Indien het dat is, dan vind ik dat een onnozele reden. Dan zoeken ze beter een shop in binnen en/of buitenland die hun producten aan de man kan brengen.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Guerbé

Bericht door EelcoA »

JohanB schreef: zo 17 mei 2020, 14:08
Roland schreef:Waarschijnlijk omdat hij te weinig verkoopt.
Indien het dat is, dan vind ik dat een onnozele reden. Dan zoeken ze beter een shop in binnen en/of buitenland die hun producten aan de man kan brengen.
Johan, Roland, helemaal ook mijn gedachte toen ik ineens al deze flessen voorbij zag komen bij CW. Hoge startbedragen. Heel losse indicatie van leeftijd zonder enige onderbouwing. Een website die (nog) niet werkt en verder alleen wat marketingfoto's online te vinden, niets dat de herkomst van de inhoud van de flessen onderbouwt. Nu zie ik de reactie die Johan ontving mbt de leeftijden. Ja, het zal wel.

Ik snap ergens dat je Catawiki als (extra) marketingkanaal gebruikt, maar dan zorg je er toch voor dat je website werkt? Zowel om de kans op een fatsoenlijke opbrengst bij de veiling te borgen als om verdere bestellingen binnen te kunnen hengelen...
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Re: Guerbé

Bericht door Rigor »

Ik heb zonder achtergrondkennis van het guerbe verhaal, vorige week een afspraak gemaakt met Francois Anthoene (5 aug), de schoonzoon van de overleden Guerbe en de huidige patron van cognac paris na de rebranding.

Ik was wat geïntrigeerd door de catawiki verkopen. Gewoon om eens te weten wie en wat er nu achter cognac paris zit en hoe ze smaken, omdat ik er nog niet eerder van gehoord had tot ik ineens die catawiki verkopen zag.

Ik begrijp de scepsis rond de flessen, maar ben toch benieuwd naar het verhaal. Met name hoe hij plots die 1903 en 1918 kan hebben. Moet toch van zijn schoonvader zijn die niet besliste om ze tijdens zijn leven te bottelen.

En deze moeten toch echt van 1903/1918 zijn want anders mag je het toch niet zo op de fles zetten?
Enfin, ik ben benieuwd wat ik mag proeven en hoe ze smaken. En hoe glad hij zal zijn ;-)
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Guerbé

Bericht door Ton »

Ik ben zeer benieuwd! Ga je nog andere huizen bezoeken als je daar toch bent?
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Re: Guerbé

Bericht door Rigor »

Ton schreef: wo 21 jul 2021, 13:12 Ik ben zeer benieuwd! Ga je nog andere huizen bezoeken als je daar toch bent?
Dag Ton,

Ja hoor. Zoals gewoonlijk op maandag andre petit, dinsdag guillon-painturaud, woensdag grosperrin en dan donderdag cognac paris.

Heel misschien dat ik op maandag nog een extra huis bezoek, maar dat weet ik nog niet zeker.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Guerbé

Bericht door Ton »

Rigor schreef: zo 25 jul 2021, 16:46 Zoals gewoonlijk op maandag andre petit, dinsdag guillon-painturaud, woensdag grosperrin
Zijn dat dan vaste adressen die je bezoekt? (Petit, Guillon-Painturaud en Grosperrin)
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Re: Guerbé

Bericht door Rigor »

Ton schreef: zo 25 jul 2021, 17:27
Rigor schreef: zo 25 jul 2021, 16:46 Zoals gewoonlijk op maandag andre petit, dinsdag guillon-painturaud, woensdag grosperrin
Zijn dat dan vaste adressen die je bezoekt? (Petit, Guillon-Painturaud en Grosperrin)
Neen, enkel bij jacques petit ga ik iedere keer langs omdat het mijn favoriete huis is.

De andere adressen heb ik nog niet bezocht. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Guerbé

Bericht door Roland »

Rigor schreef: zo 25 jul 2021, 16:46
Ton schreef: wo 21 jul 2021, 13:12 Ik ben zeer benieuwd! Ga je nog andere huizen bezoeken als je daar toch bent?
Dag Ton,

Ja hoor. Zoals gewoonlijk op maandag andre petit, dinsdag guillon-painturaud, woensdag grosperrin en dan donderdag cognac paris.

Heel misschien dat ik op maandag nog een extra huis bezoek, maar dat weet ik nog niet zeker.
Ik ben niet een klein beetje nieuwsgierig.
Wanneer je uitgerust bent, indien mogelijk, graag een kort verslag van uw reis.

mvg,
RolanD
Plaats reactie

Terug naar “Guerbé”