Collectie van Dennis

Hier kun je jouw Cognac-collectie beschrijven en toelichten.
Plaats reactie
Dennis
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 27 jan 2023, 17:10

Collectie van Dennis

Bericht door Dennis »

Vrij nieuw in de wereld van Cognac dus de collectie is nog wat beperkt, maar daar word aan gewerkt :D

Gesloten:





Open:
Chollet XO Altesse Extra Grande Champagne
Michel Forgeron XO Grande Champagne



Leeg:
Château Montifaud VS
Château Montifaud VSOP
Château Montifaud XO Silver
Frapin VS
Frapin VSOP
Courvoisier VSOP
Dhiersat Pineau des Charentes Blanc
Otard XO (gebotteld in de jaren 80)
Louis Bouron XO
Laatst gewijzigd door Dennis op za 01 apr 2023, 22:17, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Collectie van Dennis

Bericht door EelcoA »

Welkom Dennis, op het forum en in de wondere wereld van de cognac! Zo te zien al naar boven aan het bewegen in de XO klasse. Mooie huizen gelijk! Al een favoriet van de geproefe cognacs so far?
Dennis
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 27 jan 2023, 17:10

Re: Collectie van Dennis

Bericht door Dennis »

EelcoA schreef: za 28 jan 2023, 19:28 Welkom Dennis, op het forum en in de wondere wereld van de cognac! Zo te zien al naar boven aan het bewegen in de XO klasse. Mooie huizen gelijk! Al een favoriet van de geproefe cognacs so far?
Moeilijk moeilijk moeilijk, op dit moment krijgt de Montifaud XO silver de voorkeur ten opzichte van de Chollet. Maar ik verwacht dat ik daar met een week of 2 beter kan over oordelen als de Chollet even heeft kunnen ademen.

Niet helemaal eerlijk want Montifaud was mijn eerste liefde en kennismaking in de wereld van Cognac, en je eerste keer vergeet je niet snel als je het goed doet :lol:
JohanVdd
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:38

Re: Collectie van Dennis

Bericht door JohanVdd »

XO Silver is een heel toegankelijke Cognac, mooi fruit met een klein zoetje. Als kennismaking kan dat wel al tellen. Ik vind de Cognac van La Prenellerie (Fins Bois in Epargnes) ook aanleunend bij deze stijl. Ook heel zacht (maar dan zonder het zoetje weliswaar) zijn de Cognacs van Paul Giraud. Dat is voor mij een klasse hoger. Over smaken en voorkeuren valt uiteraard niet te twisten. Veel plezier in jouw ontdekkingstocht.
Dennis
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 27 jan 2023, 17:10

Re: Collectie van Dennis

Bericht door Dennis »

Toegevoegd aan de collectie.

Otard XO (gebotteld in de jaren 80)
Louis Bouron XO
Dennis
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 27 jan 2023, 17:10

Re: Collectie van Dennis

Bericht door Dennis »

Dennis schreef: zo 29 jan 2023, 07:47
EelcoA schreef: za 28 jan 2023, 19:28 Welkom Dennis, op het forum en in de wondere wereld van de cognac! Zo te zien al naar boven aan het bewegen in de XO klasse. Mooie huizen gelijk! Al een favoriet van de geproefe cognacs so far?
Moeilijk moeilijk moeilijk, op dit moment krijgt de Montifaud XO silver de voorkeur ten opzichte van de Chollet. Maar ik verwacht dat ik daar met een week of 2 beter kan over oordelen als de Chollet even heeft kunnen ademen.

Niet helemaal eerlijk want Montifaud was mijn eerste liefde en kennismaking in de wereld van Cognac, en je eerste keer vergeet je niet snel als je het goed doet :lol:

Hier kom ik toch even op terug, de Chollet heeft zich in de loop der tijd verder ontwikkeld en heeft de eerste plek van de Montifaud XO Silver overgenomen.
Dennis
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 27 jan 2023, 17:10

Re: Collectie van Dennis

Bericht door Dennis »

Flesje Michel Forgeron XO Grande Champagne toegevoegd aan de collectie.
Filip1975
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 aug 2014, 09:49
Contacteer:

Re: Collectie van Dennis

Bericht door Filip1975 »

Hey Dennis, zo is iedereen ooit begonnen. Ik heb zonet een Magnum fles op de kop getikt van mijn eerste cognac die ik ooit proefde toen ik 16 was. Nu ook al 33 jaar geleden.... Le May
Plaats reactie

Terug naar “Mijn Collectie”