Raymond Ragnaud - Réserve Ancestral

Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Raymond Ragnaud - Réserve Ancestral

Bericht door Jurrien »

Enige tijd geleden kocht op een veiling een fles van Raymond Ragnaud: Réserve Ancestral. Perfect verpakt en onbeschadigd ontving ik de fles maar twijfelde over de echtheid van de fles door een waxcapsule en bij opening een redelijk recent ogende kurk.

Op het internet vond ik deze informatie over de Réserve Ancestral:
“Raymond Ragnaud Cognac Réserve Ancestrale Grande Champagne Premier Cru, 20th Century Indulge your inner spirit connoisseur with this highly collectible Cognac from the turn of the 20th century. Sourced from the esteemed Raymond Ragnaud, this Grande Champagne, Premier Cru is a testament to the family's exceptional distilling expertise. Immerse yourself in the history of Réserve Ancestrale, crafted by Mme. Raymond Ragnaud with age-old savoir-faire. The smooth and luxurious finish will leave you in a state of pure bliss. Ragnaud Premièr Cru Grande Champagne Vintage: 1900 and bottled in 1967”

Recentelijk proefde ik de cognac met een ander forumlid en later met andere liefhebbers. Wij waren positief onder de indruk van deze “old school” cognac. Deze cognac ligt in het verlengde van Jean Philippon, Héritage de mes aïeux. Het proeven en de kwaliteit van de cognac nam de eerdergenoemde twijfel direct weg. Hierbij mijn proefnotitie:

Kleur: Mahony
Geur: complexe vreemde geur bij aanvang. Na enige tijd: Mocca, cacao, velpon, ranchio, tabak, kaneel, pruimen, nootmuskaat en foelie
Smaak: Power, krachtig en opbouwende complexiteit, laurier, kruidig en een pepertje aan het einde.
Lengte: een hele mooie lange en plezierige nasmaak
Leeftijd: 67 jaar (aldus bovenstaande)
Herkomst: Grande Champagne
Bijlagen
Schermafbeelding 2024-04-01 om 10.34.16.jpeg
Schermafbeelding 2024-04-01 om 10.34.23.jpeg
Plaats reactie

Terug naar “Raymond Ragnaud”