Vignoble Février

Plaats reactie
JohanVdd
Cognac VSOP
Cognac VSOP

Vignoble Février

Bericht door JohanVdd »

Op doorrit heb ik een korte stop gemaakt bij Vignoble Février (https://www.vignoble-fevrier.com/) te Macqueville (eerder noordelijk in de Fins Bois).

Ik proefde er:
- Napoléon (14-17j oud): zeer toegankelijk, makkelijk te drinken
- Vieille Réserve (20-25j oud): duidelijk meer structuur en ook wat rancio, zeer toegankelijk

Ontvangst was zeer goed, met zeer veel uitleg. Gebruikt weinig nieuwe vaten, vaten met fijne nerven, weinig getoast. Distilleert met droesem, voor Hennessey en voor eigen verkoop.

Ik vul de proefnotitie aan wanneer ik de Cognacs thuis nog kan proeven.
JohanVdd
Cognac VSOP
Cognac VSOP

Re: Vignoble Février

Bericht door JohanVdd »

Hierbij de beloofde tasting notes:

- Napoléon: in de neus acaciahoning, in de mond eveneens honing, abrikoos, eerder korte afdronk. Zeer toegankelijk en makkelijk te drinken.
- Vieille Réserve: in de neus Chipolatataart, in de mond iets bloemigs, (gedroogde) abrikoos, (gestoofde) peer, lichte houttoets (sigarenkistje) en een klein hintje rancio. Middellange afdronk. Zeer toegankelijk en makkelijk te drinken.

Beide Cognacs bevielen op zich en lieten zich zeer gemakkelijk drinken. Duidelijke voorkeur voor de Vieille Réserve, vooral gelet op het kleine prijsverschil. Wat betreft de Napoléon, we denken dat er betere Napoleon te vinden is, al kunnen we zeker niet zeggen dat de Cognac tegenviel.
Plaats reactie

Terug naar “Vignoble Février”