Domaine Tesseron

Jurrien
volledige moderator
volledige moderator

Domaine Tesseron

Bericht door Jurrien »

Enkele jaren gelden bezochten wij tijdens een cognacreis met enkele forumleden Domaine Tesseron. In voorbereiding van dit stukje even de website raadplegen. Kon geen Domaine Tesseron vinden. De site van Ton Hendriks (www.cognac-ton.nl) en de website van Domaine des Bessons maakte veel duidelijk.
De famillie Tesseron (vijf generaties), een andere dan de Tesseron in Chateauneuf-sur-Charente brengt hun cognac op de markt onder de historische naam van het domaine “Domaine des Bessons”. Wellicht was dat ten tijde van ons bezoek ook al zo maar op mijn toentertijd gekochte fles staat Domaine Tesseron. De fles ziet er hetzelfde uit maar de merknaam is veranderd.

Ik herproefde de Heritage (Borderies) maar er is ook een Grande Champagne en Fins Bois variant. Onderstaand mijn proefnotitie:

Kleur: Taankleurig
Geur: Florale geur (Geranium, viooltje) alcohol, leer, zoetje van vanille maar verdwijnt naar achtergrond en fruittonen ontwaken (abrikoos, gekonfijte sinaasappel).
Smaak: Vettig, burn, droog, bittere sinaasappel en chocolade, leer. Weinig complex en opbouwend.
Nasmaak: lang en verticaal voornamelijk
Leeftijd en alcoholpercentage: 25 jaar en 40%
Prijs: In die tijd gekocht voor € 125
Plaats reactie

Terug naar “Domaine des Bessons”