Le Temps Retrouvé Cognac

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Conny
Cognac VS
Cognac VS

Re: Le Temps Retrouvé Cognac

Bericht door Conny »

IMG_5100.jpg
Na een paar bewogen weken (sluiting bedrijf waar ik meer dan 30 jaar gewerkt heb + andere job zoeken + andere job gevonden), het voorbije weekend eindelijk eens de tijd genomen om deze cognac te ruiken en te proeven.
Ik ben een whiskyliefhebber en heb dus weinig ervaring met cognac.
De oudste whisky dat ik tot nu toe geproefd heb is een 51 jaar oude Golden Grain van The Cooper's Choice.
Om een cognac die in 1946 gedistilleerd is en bijna 80 jaar in een vat liggen rijpen heeft te mogen ruiken en proeven is en blijft voor mij een bijzondere beleving!
Ondanks de leeftijd en de 49,5% ABV is dit een heel zachte cognac. Kruidig, fruitig, een bittertje en heel veel hout maar dat laatste vind ik niet storend. IMHO - in tegenstelling tot Bob - is de afdronk lang, de smaak blijft minuten lang in de mond.
Voor mij is deze cognac zijn prijs die ik betaald heb (€159,95) zeker waard.
Trouwens er zijn nog flessen te koop bij Passie voor Whisky maar de prijs is inmiddels €199,95.
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator

Bericht door EelcoA »

Mooie uitgebreide beschrijving Conny. Klinkt als een mooie oude stijl cognac (ook gezien de donkere kleur) met een verrassend hoog alcohol % voor die stijl.

Interessante vondst van Passie voor Whiskey en klinkt als een goede prijs-kwaliteit verhouding!
Bob
Cognac VS
Cognac VS
Contacteer:

Bericht door Bob »

Zo zie je maar weer: smaken verschillen. Maar het is inderdaad een mooie beleving zo'n oude cognac!

Ikzelf kom ook uit de whiskyhoek vandaan. We gingen vaak whisky proeven op het Potstill festival in Amersfoort en aan het eind van de dag sloten we af met wat cognacjes. En die wonnen altijd....vooral de Montifauds waren erg lekker.

En mede gezien de hoge prijzen voor whisky op dit moment ben ik maar eens wat meer cognac gaan drinken.
Bob
Cognac VS
Cognac VS
Contacteer:

Bericht door Bob »

Vandaag gepost door Serge Valentin op whiskyfun.com:
Bijlagen
cognac.png
Conny
Cognac VS
Cognac VS

Bericht door Conny »

En de flessen zijn intussen niet meer op voorraad! Misschien heeft die positieve tasting note (91 pnt) van Serge Valentin er mee te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”