Eten in de Charente

Beschrijvingen van reizen naar de cognacstreek door forumleden, inspiratie voor een eigen trip!
Plaats reactie
Jonathan
Cognac VSOP
Cognac VSOP

Eten in de Charente

Bericht door Jonathan »

Deze zomer staat eindelijk een trip naar de mooiste streek van de wereld gepland.
Op dit fantastische forum, kon ik al een eindeloze schat aan informatie terug vinden. Dank aan alle bijdragen.

Van alle bezoeken en ontdekkingen moet een mens toch honger krijgen...
Wat zijn aanraders om te bezoeken? Fijnproevers als we zijn, ontdek ik graag nieuwe plaatsen en pas me graag aan naar de plaatselijke gewoontes.

Ik ben alvast benieuwd naar jullie ervaringen.
.
JohanVdd
Cognac XO
Cognac XO

Re: Eten in de Charente

Bericht door JohanVdd »

De Charente is groot. Er is ook Cognac in de Charente-Maritime. Rond welke stad zal je verblijven? Cognac, Angoulême, Saintes, ...?
Jonathan
Cognac VSOP
Cognac VSOP

Bericht door Jonathan »

Ik ga een aantal dagen in het hartje van Cognac verblijven.
.
JohanVdd
Cognac XO
Cognac XO

Bericht door JohanVdd »

In mijn laatste tripverslag vind je een aantal goede restaurants in en rond Cognac. Poulpette te Cognac en La Table de Chef Corvez nabij Matha vond ik super. Sindsdien bezocht ik Siblings, maar dat vond ik maar matig. Er zijn paar sterrenzaken in en rond Cognac, maar dat is omwille van openingsuren nog niet gelukt.
Indien je richting Saintes gaat, Le Dallaison. In Saujon, Roselières en vlakbij Saujon, in Mornac-sur-Seudre, Les Basses Amarres.
Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar de Charente, de cognacstreek”