Welke Cognacs heb je open in de kast staan?
Welke Cognacs heb je open in de kast staan?
Simpele vraag, welke Cognacs staan bij jou open in de kast?
Bij mij (zonder alle opengebroken miniaturen):
VS
Montifaud VS
Maxime Trijol VS
Courvoisier VS
Martell VS
Marquis VS
Joseph Guy VS
Dupont VS
VSOP
Menard VSOP
Hennessy VSOP
Hine VSOP
Courvoisier VSOP
Rémy Martin VSOP
XO
Joseph Guy XO
Voyer XO
Park Vieille Grande Champagne
Pierre Ferrand Selection des Anges
Bij mij (zonder alle opengebroken miniaturen):
VS
Montifaud VS
Maxime Trijol VS
Courvoisier VS
Martell VS
Marquis VS
Joseph Guy VS
Dupont VS
VSOP
Menard VSOP
Hennessy VSOP
Hine VSOP
Courvoisier VSOP
Rémy Martin VSOP
XO
Joseph Guy XO
Voyer XO
Park Vieille Grande Champagne
Pierre Ferrand Selection des Anges
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Re: Welke Cognacs heb je open in de kast staan?
Ha dit is een mooi topic!
Ik probeer zo weinig mogelijk open flessen te hebben staan. Ik heb er eens 5 of meer open gehad, maar ik drink doordeweeks niet en op vr/za/zo avond ook niet altijd. Als ik wel wat drink dan is het ook wel eens een whisky of een rum en ik drink meestal 1 of 2 glazen, meer niet. Op die manier duurt het nogal lang om 5 flessen leeg te krijgen. Aangezien cognac die open staat gaat oxideren en van smaak verminderd moet een fles toch binnen een jaar leeg vind ik en dat lukte me niet.
Daarom houdt ik nu aan; 1 open whisky, 1 open rum, 2 open cognac. Ik heb daarnaast altijd nog een fles VS of VSOP staan om lekker te mixen en voor cocktails.
Momenteel heb ik open staan:
- Cognac: Courvoisier X.O
- Cognac: -
- Mix cognac: Courvoisier V.S
- Whisky: Cragganmore 12y
- Rum: Havana club 7y
Zoals je ziet heb ik nog een plekje over, dus ik mag er weer eentje aanschaffen! Ik zit te denken aan Chateau de Montifaud Napoleon (18y). Deze wordt erg goed beoordeeld door R. Koops in Cognac: kiezen op smaak. Ik wil eigenlijk een iets oudere kopen, maar ben hier wel benieuwd naar.
Ik ben ook benieuwd naar wat anderen open hebben staan!
Ik probeer zo weinig mogelijk open flessen te hebben staan. Ik heb er eens 5 of meer open gehad, maar ik drink doordeweeks niet en op vr/za/zo avond ook niet altijd. Als ik wel wat drink dan is het ook wel eens een whisky of een rum en ik drink meestal 1 of 2 glazen, meer niet. Op die manier duurt het nogal lang om 5 flessen leeg te krijgen. Aangezien cognac die open staat gaat oxideren en van smaak verminderd moet een fles toch binnen een jaar leeg vind ik en dat lukte me niet.
Daarom houdt ik nu aan; 1 open whisky, 1 open rum, 2 open cognac. Ik heb daarnaast altijd nog een fles VS of VSOP staan om lekker te mixen en voor cocktails.
Momenteel heb ik open staan:
- Cognac: Courvoisier X.O
- Cognac: -
- Mix cognac: Courvoisier V.S
- Whisky: Cragganmore 12y
- Rum: Havana club 7y
Zoals je ziet heb ik nog een plekje over, dus ik mag er weer eentje aanschaffen! Ik zit te denken aan Chateau de Montifaud Napoleon (18y). Deze wordt erg goed beoordeeld door R. Koops in Cognac: kiezen op smaak. Ik wil eigenlijk een iets oudere kopen, maar ben hier wel benieuwd naar.
Ik ben ook benieuwd naar wat anderen open hebben staan!
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Momenteel staat bij mij slechts één fles open, een chateau de Beaulon 7 ans (Fins Bois).
Dicht heb ik nog een chateau de Montifaud, XO (petit champagne) en een chateau de Beaulon Pineau de Charentes (10 ans).
Ik wacht voor die nog op een geschikt moment.
Dicht heb ik nog een chateau de Montifaud, XO (petit champagne) en een chateau de Beaulon Pineau de Charentes (10 ans).
Ik wacht voor die nog op een geschikt moment.
Chateau de Montifaud XO is erg lekker en 25 jaar oud! Ik wil binnenkort de Napoleon eens proberen. Ik vind wel dat je bij de oudere kwaliteiten merkt dat het petit champagne is en geen grande champagne. De smaak is iets minder complex en robuust.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Ik ben benieuwd. Ik heb de fles pas sinds kort in huis en heb hem niet eerder gehad. Hij zal me vast en zeker bevallen, denk ik.Michiel schreef:Chateau de Montifaud XO is erg lekker en 25 jaar oud! Ik wil binnenkort de Napoleon eens proberen. Ik vind wel dat je bij de oudere kwaliteiten merkt dat het petit champagne is en geen grande champagne. De smaak is iets minder complex en robuust.
Daar heb je absoluut een punt, Grande Champagne kan veel langer rijpen dan andere soorten. Ik heb wel eens vernomen dat in de volgorde van rijping en complexiteit de Borderies boven de Petit Champagne staat.Michiel schreef:Chateau de Montifaud XO is erg lekker en 25 jaar oud! Ik wil binnenkort de Napoleon eens proberen. Ik vind wel dat je bij de oudere kwaliteiten merkt dat het petit champagne is en geen grande champagne. De smaak is iets minder complex en robuust.
-
- Nieuw destillaat
VS
Courvoisier
Hennessy
Prince Hubert de Polignac
VSOP
Joseph Guy
Marquis
Jules Gautret
ABK6
Menard
Overig
Hennessy Fine de Cognac
A. de Fussigny Selection
Courvoisier
Hennessy
Prince Hubert de Polignac
VSOP
Joseph Guy
Marquis
Jules Gautret
ABK6
Menard
Overig
Hennessy Fine de Cognac
A. de Fussigny Selection
Heu...twee Roberts...
Hmmm....
Hmmm....
Ja indd een beetje verwarrend, ik heb Robert. al een bericht gestuurd met de vraag welke andere username hij graag zou willen gebruiken, zodat ik het kan veranderen....
Ze zijn niet allemaal open, maar ze staan wel allemaal in de kast. De Frapin Cigar Blend is echt een aanrader.
Domaine Frapin XO
Camus XO Elegance
Martell XO
Bache-Gabrielsen XO
Remy Martin XO Excellence
Courvoisier XO Imperial
Joseph Guy XO
Domaine Frapin 'Cigar Blend'
Courvoisier Cognac / Millennium 2000
Domaine Frapin XO
Camus XO Elegance
Martell XO