Beste mensen,
Mag ik met de deur in huis vallen?
Ik heb zojuist iets op dit forum gelezen en ben zodoende niet meer bang dat ik met een Armagnac-vraag wordt weggehoond. Alvast bedankt daarvoor. Ik heb mij zojuist aangemeld, omdat ik enkele flessen Bas Armagnac te koop heb. Eea. komt voort uit mijn actie voor Alpe d'HuZes, de sponsortocht voor het KWF Kankerfonds. Nu ben ik dus op zoek naar serieuze biedingen, maar tegelijk naar info, want wat is dan precies een goede bieding?
Het gaat oa. om: Bas Armagnac 1979 "Folle Blanche"Boingnères en Bas Armagnac 1974 Boingnères Pur 1974 Colombard. Hier zit een sticker op de hals, dat-ie een gouden medaille heeft gewonnen.
Tips ed zijn zeer welkom.
Mvrgr, Rob
Bas Armagnac te koop
-
- Nieuw destillaat
- Hans
- Cognac Connaisseur
Re: Bas Armagnac te koop
Welkom op het forum Rob.
de Folle Blanche uit 1979 is te koop voor rond de € 180,--
prijzen voor de Colombard heb ik niet kunnen vinden, wellicht zeldzamer en dus duurder?
Overigens is wat meer informatie van Boingnères hier te vinden.
Van de 1979 Folle Blanche wordt vermeld:
Ben geen Armagnac liefhebber of -kenner, maar een korte zoektocht levert het volgende op:BasArmagnac schreef: Nu ben ik dus op zoek naar serieuze biedingen, maar tegelijk naar info, want wat is dan precies een goede bieding?
Het gaat oa. om: Bas Armagnac 1979 "Folle Blanche"Boingnères en Bas Armagnac 1974 Boingnères Pur 1974 Colombard. Hier zit een sticker op de hals, dat-ie een gouden medaille heeft gewonnen.
de Folle Blanche uit 1979 is te koop voor rond de € 180,--
prijzen voor de Colombard heb ik niet kunnen vinden, wellicht zeldzamer en dus duurder?
Overigens is wat meer informatie van Boingnères hier te vinden.
Van de 1979 Folle Blanche wordt vermeld:
Van de 1974 Colombard:Winechambers.com schreef:1979 Folle Blanche
"Deep amber with gold highlights. Intense aromatics include creamy toffee, pepper, vanilla, spice and a touch of
almond. In the mouth, extremely fine texture with plenty of attack. Shows additional hints of vanilla, dried herbs
and spice. The power of this spirit carries through its extremely long finish."
--91 Points, The International Wine Cellar (March-April 1999)
Winechambers.com schreef:1974 Pur Colombard, Gold Medal, Wine and Spirits Challenge 1996:
"Golden orange in appearance with a rich, refined nose of caramel and wood giving way to powerful
sumptuous flavors of prunes and violets."
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
-
- Nieuw destillaat
Beste Hans,
180 Euro, da's niet misselijk, maar dat is wat men er in de winkel voor betaald. Enig idee wat ik dan zou kunnen vragen?
Ik heb even je voorraadlijst bekeken, wow, dat moet een grote mooie kast zijn. Heb ik gelijk nog een vraagje: ik heb een volle, ongeopende fles Ragnaud Sabourin, er staat een regel 1er cru de cognac en daaronder GC op, maar op de hals geen No. (zoals bij No. 4 of 35). Ken jij dit type?
Vergeef mij voor mijn onnozelheid, maar hoe bewaar je cognac en armagnac eigenlijk het best? Ik heb gehoord dat de flessen moeten staan, omdat anders de kurk (voor zover aanwezig) wordt aangetast. Maar moet het koel en donker staan of juist niet? En hoe erg is het als de kamertemperatuur schommelt?
Dankjewel voor de info en hopelijk tot horens,
Rob
180 Euro, da's niet misselijk, maar dat is wat men er in de winkel voor betaald. Enig idee wat ik dan zou kunnen vragen?
Ik heb even je voorraadlijst bekeken, wow, dat moet een grote mooie kast zijn. Heb ik gelijk nog een vraagje: ik heb een volle, ongeopende fles Ragnaud Sabourin, er staat een regel 1er cru de cognac en daaronder GC op, maar op de hals geen No. (zoals bij No. 4 of 35). Ken jij dit type?
Vergeef mij voor mijn onnozelheid, maar hoe bewaar je cognac en armagnac eigenlijk het best? Ik heb gehoord dat de flessen moeten staan, omdat anders de kurk (voor zover aanwezig) wordt aangetast. Maar moet het koel en donker staan of juist niet? En hoe erg is het als de kamertemperatuur schommelt?
Dankjewel voor de info en hopelijk tot horens,
Rob
Ik wilde vroeger altijd al een mooi kastje met drank. De kast is er al een tijdje, nu de drank nog.
- Hans
- Cognac Connaisseur
Tja, wat een liefhebber ervoor geeft lijkt me, voor minder dan de helft zou ik 'm niet wegdoen. En hoe langer je 'm bewaart, hoe meer hij waard wordt.BasArmagnac schreef:Enig idee wat ik dan zou kunnen vragen?
Er zijn forumleden met een veelvoud van mijn aantal flessen.BasArmagnac schreef:Ik heb even je voorraadlijst bekeken, wow, dat moet een grote mooie kast zijn.

Nee. Lijkt me een incompleet label. 1er cru de cognac en GC betekenen allebei Grande Champagne, maar daar komt alle Ragnaud-Sabourin vandaan. Misschien kun je hier je fles herkennen (linkermenu even langslopen). Of anders een foto op het forum plaatsen, bij Cognac merken en soorten of Vragen en algemene cognac onderwerpenBasArmagnac schreef:Heb ik gelijk nog een vraagje: ik heb een volle, ongeopende fles Ragnaud Sabourin, er staat een regel 1er cru de cognac en daaronder GC op, maar op de hals geen No. (zoals bij No. 4 of 35). Ken jij dit type?
Zo zijn we allemaal begonnenBasArmagnac schreef:Vergeef mij voor mijn onnozelheid,

Wouter heeft over het bewaren van cognac hier het een en ander opgemerkt.BasArmagnac schreef:maar hoe bewaar je cognac en armagnac eigenlijk het best? Ik heb gehoord dat de flessen moeten staan, omdat anders de kurk (voor zover aanwezig) wordt aangetast. Maar moet het koel en donker staan of juist niet? En hoe erg is het als de kamertemperatuur schommelt?
Mac A Andrew zegt daarover:
Overigens: stel je vragen gerust, probeer de volgende in het desbetreffende forum te zetten, dan blijft het voor iedereen makkelijk terug te vinden.Mac A Andrew, p. 118-119 schreef:...but remember to keep your bottles upright, in a dry place, with minimum light, and at room temperature

Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken