Horror

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Contacteer:

Horror

Bericht door Eefbulder »

Liefhebbers,

Wat me gisteren is overkomen :o :shock: :shock:
Een trouwe klant van ons had afgesproken om 's middags langs te komen om weer eens wat te proeven. ( Ik heb beloofd om zijn naam niet te noemen)
Om 14.00 uur hadden we bij mij thuis afgesproken we zitten lekker in de proefruimte en praten wat over cognac en hoe de vorige aankopen hadden gesmaakt.
We hebben een flinke proeverij achter de rug en de klant besteld 2 flessen Audry Reserve Aristide ( deze man is een echte liefhebber met een uitgepsroken voorkeur voor deze bijzondere cognac hij noemt het de lekkerste cognac die hij kent).
Hierna kregen we het over een zeer bijzondere exclusieve cognac nml. de meer als 100 jaar oude Betrand deze hebben we deze zomer met veel moeite losgepeuterd bij de familie ( we kregen een zeer klein aantal flessen mee) DE familie heeft nu nog 9 flessen in voorraad en deze houden ze lekker zelf! :(
Omdat we er slechts een paar van hebben is er geen proefflesje van maar op basis van de Napoleon en de XO besluit de klant toch tot aankoop.
We gaan rustig aan tafel zitten om het e.e.a. af te regelen en klaar zijn we, op dat moment stoot de klant de fles van tafel en deze VALT in STUKKEN op de tegelvloer :shock: :shock:
Als we enigzins van de schrik bekomen zijn constateren we dat de geur in ieder geval in orde is en gaan snel dweilen en glas rapen.
Ik ben zelden zo geschrokken als gisteren.
S'avonds hebben we nog een cognac en sigaar proeverij in Apeldoorn bij het Sigaren genootschap een geweldige avond en een aantal hele sympatieke heren ontmoet, om een uurtje of 02.30 kwamen we thuis en nog steeds ben ik onder de indruk van de gebeurtenissen van vanmiddag.
Hopelijk een 1malige ervaring
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Horror

Bericht door Ton »

Eeuwig zonde, dat zul je niet snel vergeten.
Ik heb een keer een fles whisky van 65 guldendie ik cadeau wilde geven laten vallen. Dat verhaal wordt in de familie ook nog wel eens opgerakeld.
Hij zat in een kartonnen box en cadeaupapier. We stonden op de stoep en hadden net aangebeld. De bodem van de fles was nog heel, dus hebben we ongeveer 1/4e deel kunnen opvangen en filteren.
Zelfs dat beetje geluk was jou dus niet beschoren en ik neem aan dat die fles nog heel wat duurder was :(

Als je er nog 's over moet praten, ik kan je wel een goeie psyccholoog aanraden :D
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door wouter »

Wow wat een verhaal Eef!

Dat gaat jou niet in de koude kleren zitten.... Hopelijk is er nog een fles los te peuteren bij de familie! ;)
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

Ton schreef:Als je er nog 's over moet praten, ik kan je wel een goeie psyccholoog aanraden :D
Zou ik niet doen, beter een extra fles opentrekken. ;)

Wat een verhaal, Eef. Heb je de neiging kunnen onderdrukken de vloer af te likken?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door wouter »

Hans schreef:Wat een verhaal, Eef. Heb je de neiging kunnen onderdrukken de vloer af te likken?
Haha!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age

Bericht door Jurrit »

Heb je hem meteen weer twee nieuwe verkocht :?:

Of zou dat enigszins te commercieel en ongevoelig zijn geweest :twisted:

Even serieus dan : hoe heb je t opgelost ?
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Contacteer:

Bericht door Eefbulder »

Jurrit schreef:Heb je hem meteen weer twee nieuwe verkocht :?:

Of zou dat enigszins te commercieel en ongevoelig zijn geweest :twisted:

Even serieus dan : hoe heb je t opgelost ?
Oplikken van de vloer ging niet vanwege het glas ( ook niet met een rietje)
Hij stond erop een vergoeding te betalen voor de gebroken fles en daarna wilde hij toch een fles nu hebben we er nog maar 1 en het lospeuteren gaat nog niet zo makkelijk.
De resterende flessen zijn nml besproken maar ........ we blijven het proberen.
Maar man, wat een ervaring zeg.
groet,
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”