Beste,
Ik heb volgende cognac in de kelder: Cognac Philippe De Castaigne, "Réserve Ancienne". Producent: Domaine De Lafont, Jarnac. Heb 'm destijds in Frankrijk zelf gekocht bij P.De Castaigne, maar er is weinig nog te vinden over het domein.Ik had gehoord dat het domein niet meer zo bestaan...
Wat is deze cognac waard?
met dank bij voorbaat,
Guidos
Cognac Philippe De Castaigne
- Hans
- Cognac Connaisseur
Re: Cognac Philippe De Castaigne
Beste Guidos,
Is moeilijk te zeggen. Wanneer heb je hem ongeveer gekocht? Ben zelf al langer op zoek naar de Très Belle Grande Champagne van Philippe de Castaigne, maar heb die nog nergens gevonden, dus ook daar geen prijsreferentie. Is de Réserve Ancienne ook een Folle Blanche cognac? In dat geval ben ik wel geïnteresseerd.
Ik zal weer eens rondkijken, is weer een tijd geleden.
De enige referentie van deze producteur heb ik tot nu toe gevonden in : Pichonnat, Bernard et Glatre, Eric; Cognac. La part des anges; 1990; Prestige Hoebeke International; 140p; ISBN-978-2-905292-27-8 en wat informatie over rechtszaken in 1990.
Is moeilijk te zeggen. Wanneer heb je hem ongeveer gekocht? Ben zelf al langer op zoek naar de Très Belle Grande Champagne van Philippe de Castaigne, maar heb die nog nergens gevonden, dus ook daar geen prijsreferentie. Is de Réserve Ancienne ook een Folle Blanche cognac? In dat geval ben ik wel geïnteresseerd.
Ik zal weer eens rondkijken, is weer een tijd geleden.
De enige referentie van deze producteur heb ik tot nu toe gevonden in : Pichonnat, Bernard et Glatre, Eric; Cognac. La part des anges; 1990; Prestige Hoebeke International; 140p; ISBN-978-2-905292-27-8 en wat informatie over rechtszaken in 1990.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beste Hans,
Ik heb 'm gekocht tussen 1977-1983 ter plaatse in Jarnac via een contact in de wijnstreek in Fronsac die de eigenaar kende.
En effectief een paar jaar later niet meer verkrijgbaar ter plaatse omdat de eigenaar financiële problemen had.
Het etiket is zoals op de afbeelding. Er staat enkel 'réserve ancienne' op.
mvg,
guidos
Ik heb 'm gekocht tussen 1977-1983 ter plaatse in Jarnac via een contact in de wijnstreek in Fronsac die de eigenaar kende.
En effectief een paar jaar later niet meer verkrijgbaar ter plaatse omdat de eigenaar financiële problemen had.
Het etiket is zoals op de afbeelding. Er staat enkel 'réserve ancienne' op.
mvg,
guidos
- Bijlagen
-
- 10251563tn.jpg (3.8 KiB) 4147 keer bekeken
- Hans
- Cognac Connaisseur
Ik denk dat je er zeker € 75,-- tot € 100,-- voor moet kunnen vragen. Dan neem ik niet mee, of hij eventueel speciaal interessant is voor verzamelaars, want dat weet ik niet. Hoeveel flessen heb je?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Een zestal flessen. Ik heb zelf hier maar 1 fles, maar ik weet nog ergens anders in een kelder zes flessen liggen.
Oud huis, 16e eeuws Italiaans, in 1980 overgenomen door Vallantin-Dulac. Cognac is 25 jaar oud, heb geen proef-notatie, zal tussen de 50 en 100 Euro kunnen opleveren, enkel de oude (jaartal) flessen worden wel eens in verzamelingen opgenomen, deze normaliter niet. Ik wil er wel enkele overnemen.
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.
- Hans
- Cognac Connaisseur
Ik ook, je hebt mail.eurotail schreef:Ik wil er wel enkele overnemen.
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Ik kan jullie 2 flessen elk aanbieden aan 100€/fles. Bij afname van 3 flessen:5% korting. Bij afname van 6 of meer: 10% korting.
Als dit ok is, kunnen we verder afspreken.
mvg,
Guidos
Als dit ok is, kunnen we verder afspreken.
mvg,
Guidos
- Hans
- Cognac Connaisseur
Ik haak af. Sukses met de verkoop.
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken