Vlak nadat ik mij heb aangemeld op dit forum ben ik naar Frankrijk gegaan om te werken als cavist op een domaine. Daarom heb ik weinig tijd besteed aan het forum (dus ben voor velen misschien nog onbekend), de planning is om dat in te gaan halen bij terugkomst.
Enfin, mijn reis zit er bijna op, komende dinsdag ga ik terug. Voor die tijd wil ik eigenlijk nog een leuke cognac meenemen naar Nederland en natuurlijk moet dat een zijn die niet zo makkelijk in Nederland is te vinden. Tot aan dinsdag zit ik in Marseille en ben van plan in deze stad wat te zoeken.
Vandaag ben ik bij een slijterij geweest die verschillende merken heeft, bekende voor mij, maar ook onbekende. Ik ben van plan om te gaan voor een XO. De beste man had meerdere te presenteren, en allemaal herkende ik wel op een na. Het merk van deze cognac is (volgens mij) Empereur (of zoiets). De fles is wel afgesloten met een soort hars (weet de naam zo niet), maar het is hetzelfde als wat voor sommige (betere) wijnen wordt gebruikt.
Ik kende het niet, en op internet is er niet erg veel van te vinden. Mijn vraag is dan ook: is dit merk goed te doen? Zijn er mensen bekend mee en is het aan te raden?
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, zodat ik een gedegen keuze kan maken!
Reacties zijn dus welkom, en mocht ik hem aanschaffen, moet er een topic bij komen in de merkenlijst