Gaston de Lagrange?

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
eckhardt
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

Gaston de Lagrange?

Bericht door eckhardt »

Beste Cognac liefhebbers,
Ik heb al een aantal jaar een cognac van rond de 40 jaar oud staan. Mijn Opa heeft het destijds gekregen als relatiegeschenk.
Hij staat inmiddels 10 jaar bij ons op het wijnkastje als een soort pronkstuk. Graag zou ik de geschiedenis en de huidige prijs van de cognac willen weten maar is lastig te vinden.
Misschien dat iemand van u er iets over weet.
Mvg Lilian Eckhardt
Gaton de Lagrange
Gaton de Lagrange
SPA55693.JPG (146.99 KiB) 3063 keer bekeken
Gaton de Lagrange
Gaton de Lagrange
SPA55693.JPG (146.99 KiB) 3063 keer bekeken
Bijlagen
SPA55694.JPG
SPA55694.JPG (188.21 KiB) 3063 keer bekeken
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Re: Gaston de Lagrange?

Bericht door Hans »

Welkom op het forum, Lilian. Heb je vraag verplaatst naar deze rubriek. Mocht je de fles willen verkopen, dan komt hij bij "vraag en aanbod".

Gaston de Lagrange is een supermarkt-merk van Otard en als zodanig niet heel interessant. Misschien bedoel je, dat de fles 40 jaar oud was voordat hij in de kast kwam. De cognac zal geen 40 jaar zijn. Een VSOP is minimaal 4 jaar op vat gerijpt, een XO minimaal 6 jaar. Vaak zijn cognacs met zo'n aanduiding wel ouder, maar 40 jaar zal hij zeker niet zijn.
Als Fine Champagne cognac, bestaat hij voor minimaal 50% uit Grande Champagne en voor de rest uit Petite Champagne-cognac, dat is zeker niet verkeerd.

De waarde is lastig te zeggen. Ik vond een fles uit 1978 op Ebay voor 8,59 dollar, maar dat lijkt wat gortig. Ik denk dat je er wel € 30,-- tot 40,-- voor moet kunnen krijgen. Maar misschien is opdrinken wel een betere optie ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”