Jouw laatste Cognac aankoop?

Welke cognac heb je recent nog gekocht?
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Ton »

Ik moest een flesje wijn kopen als verjaarscadeautje en dan kijk je toch even bij de cognacs.
Toen kon ik het toch niet laten en heb een fles Giboin XO gekocht. Een Borderies ontbrak al enige tijd aan mijn collectie ;)
Ben zeer benieuwd. Gaat binnenkort wel open :)
Blamm
Cognac VS
Cognac VS

Bericht door Blamm »

Tijdens de zomervakantie een enorm leuke kleine slijter bezocht in Zeeland, waar ik tegen deze cognac aanliep.
Gisteren was de uitgelezen dag om hem open te trekken met die warmte :mrgreen:

Afbeelding

Een hele aparte cognac. Of dat door de nabewerking, de temperatuur of door de Folle Blanche komt weet ik nog niet zo 1, 2, 3, daarvoor moet ik misschien eens een andere Folle Blanche te pakken zien te krijgen.
Wel een mooie aanvulling.

Naast deze fles ook een De Luze VSOP aangekocht, om bij de caravan een glaasje lekkers voor handen te hebben.
MaartenV
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Contacteer:

Bericht door MaartenV »

Cognac uit de vriezer? :?
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it - John Raper

My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can - Frank Zappa
Blamm
Cognac VS
Cognac VS

Bericht door Blamm »

Jazeker
Grotendeels gimmick natuurlijk, en geen vergelijk met een reguliere cognac. Maar of ik nou dit inschenk, of een likeur/vodka/jenever op vriestemperatuur, ik weet het wel hoor ;)

Het was de nieuwsgierigheid die mij er toe aanzette en ik moet eerlijk zeggen, voor het betaalde bedrag (€27-€28 uit mijn hoofd) lang geen slecht smakend glaasje.
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Ton »

Als je 'antarctica' in de zoek-box van het forum zet, dan zie je dat we deze al eens op een proeverij hebben gehad en dat Wouter er al een en ander over heeft geschreven.
Persoonlijk vond ik het geen goede cognac.
goldengate
Cognac VS
Cognac VS

Bericht door goldengate »

Seguinot, reserve
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Ton »

Ton schreef:Ik moest een flesje wijn kopen als verjaarscadeautje en dan kijk je toch even bij de cognacs.
Toen kon ik het toch niet laten en heb een fles Giboin XO gekocht. Een Borderies ontbrak al enige tijd aan mijn collectie ;)
Ik was zeer benieuwd naar deze Borderies, maar hij valt erg tegen. Ik heb hem nu meerdere malen geproefd, maar elke keer opnieuw... :( :( :(
Ik heb eens de oude postings doorzocht op Giboin en zag dat Oldspirit er al eerder over had geschreven. Ik geloof dat ik het helemaal eens ben met zijn smaaknotitie (zie bij Cognac Merken en Soorten).
Roland
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Roland »

Ton schreef:
Ton schreef:Ik moest een flesje wijn kopen als verjaarscadeautje en dan kijk je toch even bij de cognacs.
Ik was zeer benieuwd naar deze Borderies, maar hij valt erg tegen. Ik heb hem nu meerdere malen geproefd, maar elke keer opnieuw... :( :( :(
Ik heb eens de oude postings doorzocht op Giboin en zag dat Oldspirit er al eerder over had geschreven. Ik geloof dat ik het helemaal eens ben met zijn smaaknotitie (zie bij Cognac Merken en Soorten).
Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak. ;)
In de bovenvermelde oude postings lees ik de notitie van wouter :

"Bijzonder smakelijke en oude Cognac voor 39 euro. Absolute aanrader."

Ikzelf ben in m'n "leerproces" ook tot de wijsheid gekomen, dat kwaliteit boven kwantiteit komt.
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

Roland schreef:
Ton schreef:
Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak. ;)
In de bovenvermelde oude postings lees ik de notitie van wouter :

"Bijzonder smakelijke en oude Cognac voor 39 euro. Absolute aanrader."

Ikzelf ben in m'n "leerproces" ook tot de wijsheid gekomen, dat kwaliteit boven kwantiteit komt.
Al weer enige tijd geleden dat ik Giboin geproefd heb. Twee varianten, ik weet niet meer welke. Ik deel de mening van Oldspirit en Ton. Vond ze gewoon niet lekker. Dat cognacs uit de Borderies wel heel lekker kunnen zijn bewijzen voor mij Grateaud en vooral Paul Beau
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
willemsp2005
Cognac VSOP
Cognac VSOP

Bericht door willemsp2005 »

Vandaag delamain 59,60,63,68
Martell Gordon supreme
Nony1,5liter 1956
Plaats reactie

Terug naar “Jouw laatste cognacaankoop”