Gisteren heb ik een De Luze.... VS geöpend.Hans schreef:Al eens een multimillésime geproefd Roland?
Heb bewondering voor je doorzettingsvermogen. Buiten de Château de Beaulon Folle Blanche VSOP drink ik eigenlijk alleen XO. Heb nog een dicht flesje Drouet VSOP staan.Roland schreef:Gisteren heb ik een De Luze.... VS geöpend.
Zoals je hier kunt zien, heb ik nog een twintigtal "mindere" flessen,
die eerst geledigd moeten worden. Eerst de VS en VSOP's, daarna komen de XO's aan de beurt.
Doe ik ook, van wat ik wil bewaren probeer ik extra flessen te kopen. Lukt niet altijd.Roland schreef: de Beaulon, Delamain en Frapin verzamel ik.
Maar, om ze te proeven, koop ik (sommige flessen) dubbel.
Zoals : CdB 7y, 12y, Napoleon, 1983, 1976, 1975, 1971.
Ik heb er twee van de no2, maar die blijven voorlopig nog dichtRoland schreef:Van Frapin heb ik de Multimillésime N° 4 dubbel.
Om die reden heb ik er vanaf gezien de serie compleet te maken.Roland schreef:Maar... Frapin wordt duur. De Multimillésime N° 5 staat geprijsd aan € 179.
Benieuwd naar je bevindingen. Heb zelf wel goede ervaringen met Fillioux, zoals je hier en hier kunt lezen.Roland schreef:De Millésime 1991 is met z'n € 125 bijna dubbel zo duur, als de Jean Fillioux 1991.
Deze laatste staat op m'n aankooplijstje om eens naast de Frapin te proeven.
Dat is ook mijn bedoeling.Hans schreef:Heb bewondering voor je doorzettingsvermogen. Buiten de Château de Beaulon Folle Blanche VSOP drink ik eigenlijk alleen XO. Heb nog een dicht flesje Drouet VSOP staan.
N°3 weet ik nog staan aan € 120. Die ga ik nog bijkopen, samen met de Millésime 1989.Hans schreef:Ik heb er twee van de no2, maar die blijven voorlopig nog dicht.
De Jean Fillioux Reserve Familiale zit op zondag 28 juli op het reservebankje, naast de Laurent Merlin Hors Pair.
You've got mailRoland schreef:N°3 weet ik nog staan aan € 120.
Als dat de reservebank is, verheug ik me des te meer op de veldspelersRoland schreef:De Jean Fillioux Reserve Familiale zit op zondag 28 juli op het reservebankje, naast de Laurent Merlin Hors Pair.
Ja Roland, als je zo'n voorzet geeft, dan weet Hans hem wel in te koppen. Maar laat je de kop niet gek makenHans schreef:Als dat de reservebank is, verheug ik me des te meer op de veldspelersRoland schreef:De Jean Fillioux Reserve Familiale zit op zondag 28 juli op het reservebankje, naast de Laurent Merlin Hors Pair.
Wees gerust Ton, de ploegopstelling is al een tijdje klaar.Ton schreef:Ja Roland, als je zo'n voorzet geeft, dan weet Hans hem wel in te koppen. Maar laat je de kop niet gek makenHans schreef:Als dat de reservebank is, verheug ik me des te meer op de veldspelersRoland schreef:De Jean Fillioux Reserve Familiale zit op zondag 28 juli op het reservebankje, naast de Laurent Merlin Hors Pair.
Tja, hetzelfde als in Nederland dus. Steeds meer redenen troost te zoeken in een goed glas cognac.Roland schreef:Maar, ik hou altijd iets achter de hand, voor eventueel een bis-nummer bv. bij 55 of bij een eventueel pensioen.
Alleen werken ze in Brussel wat tegen, en kan ik niet zeggen wanneer dit laatste gaat zijn.