Ik ga dinsdag een nieuwe fles Cognac halen, ik ga deze halen bij de Mitra, ik ben beginnend cognac drinker. Ik heb afgelopen weekend een proefpakket Joseph Guy VS gehaald ( mede om de 2 glazen ) Welke raden jullie mij aan?
https://www.mitra.nl/webshop/groep/gedi ... A-44-44-D8
Zoekende naar een goede cognac tegen de 50eu
- Hans
- Cognac Connaisseur
Re: Zoekende naar een goede cognac tegen de 50eu
Reactie: zie hier
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Als je per se bij Mitra cognac wilt kopen, dan beperkt dat wel erg je keus. Ik adviseer toch om minimaal voor een VSOP te gaan.
Martell, Hennessy en Rémy Martin zijn natuurlijk gerenommeerde namen en zullen misschien wel voldoen, maar erg spannend is dat allemaal niet. Aan de andere kant denk ik dat je deze merken ook zeker een keer geproefd moet hebben.
De Comte d'Artim is een B-merk van Meukow. Dus dat zou ook wel eens een goede keus kunnen zijn.
Frapin staat ook goed aangeschreven.
Maar... persoonlijk heb ik bijna geen VSOP's gehad, dus ik weet het allemaal niet uit eigen ervaring.
Ik heb 30 jaar geleden eens gelezen (misschien in een boek van Hubrecht Duijker, weet het niet meer zeker) dat hij VSOP alleen maar in de keuken gebruikte (het was zonde om de gerechten met een VS te verpesten) en dat het allemaal pas echt begon bij XO en up. Persoonlijk heb ik me daar sindsdien aan gehouden
.
Succes met je keuze en laat horen welke het geworden is.
Martell, Hennessy en Rémy Martin zijn natuurlijk gerenommeerde namen en zullen misschien wel voldoen, maar erg spannend is dat allemaal niet. Aan de andere kant denk ik dat je deze merken ook zeker een keer geproefd moet hebben.
De Comte d'Artim is een B-merk van Meukow. Dus dat zou ook wel eens een goede keus kunnen zijn.
Frapin staat ook goed aangeschreven.
Maar... persoonlijk heb ik bijna geen VSOP's gehad, dus ik weet het allemaal niet uit eigen ervaring.
Ik heb 30 jaar geleden eens gelezen (misschien in een boek van Hubrecht Duijker, weet het niet meer zeker) dat hij VSOP alleen maar in de keuken gebruikte (het was zonde om de gerechten met een VS te verpesten) en dat het allemaal pas echt begon bij XO en up. Persoonlijk heb ik me daar sindsdien aan gehouden

Succes met je keuze en laat horen welke het geworden is.
Edit:
Het is uiteindelijk de Frapin VSOP geworden.
Wat vinden jullie?
"Ik heb gisteravond nog enige tijd rondgekeken op het internet en vind hier in de buurt (assen) helaas niet veel spectaculaire slijterijen. De volgende fles zal ik zeker via internet bestellen, maar vandaag haal ik er toch echt een uit Assen zelf. Ik heb qua beschrijving 2 flessen gevonden die mij wel wat lijken, graag jullie advies:
Martell VSOP
of
Baron Otard VSOP"
Het is uiteindelijk de Frapin VSOP geworden.
Wat vinden jullie?
"Ik heb gisteravond nog enige tijd rondgekeken op het internet en vind hier in de buurt (assen) helaas niet veel spectaculaire slijterijen. De volgende fles zal ik zeker via internet bestellen, maar vandaag haal ik er toch echt een uit Assen zelf. Ik heb qua beschrijving 2 flessen gevonden die mij wel wat lijken, graag jullie advies:
Martell VSOP
of
Baron Otard VSOP"