Jouw eerste Cognac?

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Jouw eerste Cognac?

Bericht door wouter »

Weet je nog wat jou eerste Cognac was en hoe die beviel?

Ik trap af met mijn verhaal!

Op mijn 18de was was ik vele jaren geinteresseerd in Cognac, mede door mooie flessen zoals de Louis XIII en een vakantie in het Cognac gebied in mijn jeugd.

Doch mijn eerste Cognac die ik kocht en bewust dronk was een Marquis VS in een 200ml uitvoering. Deze had ik gekocht om te verwerken in een nagerecht dat ik moest maken voor kerst... :lol:.

Op een gezellige avond met wat vrienden besloten we wat van de Marquis VS te drinken, het beviel eigenlijk best goed (ook al zou ik met mijn kennis nu, een beginner deze Marquis absoluut afraden).

Na deze eerste Cognac besloot ik mezelf verder te verdiepen in Cognac, na wat research en navragen werd het een Remy Martin VSOP.

Mijn liefde voor Cognac was geboren en vele andere Cognacs volgden....
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Michiel
Cognac XO
Cognac XO

Re: Jouw eerste Cognac?

Bericht door Michiel »

Nu drie jaar geleden ging ik via schiphol op vakantie naar Griekenland. Daar heb ik me staan vergapen aan het grote aantal cognac flessen (en whiskyflessen trouwens) en vooral ook de prijzen die ervoorgevraagd werden. Ik wilde niet iets kopen waarvan ik niet wist wat de smaak en kwaliteit etc. was dus ik heb toen geen fles gekocht.
Bij thuiskomst ben ik eens langs gegaan bij wat verschillende slijters op zoek naar kleine flesjes cognac (5cl). Ik heb toen een mini-proeverij gehouden met de Courvoisier VS en VSOP en de Remy Martin VSOP. De beide Courvoisiers vond ik erg scherp en niet lekker, maar ik merkte toen meteen al dat de Rem Martin VSOP en bovenuit stak, deze kon me wel bekoren.
De week erop ben ik toen eens langs gegaan bij mijn vaste slijter en daar heb ik op aanraden de Chateau de montifaud VSOP petit champagne aangeschaft. Sindsdien ben ik verkocht!
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Re: Jouw eerste Cognac?

Bericht door Hans »

Ik kan me niet meer herinneren welke cognac ik het eerst dronk. Had rond mijn 20ste een verzameling miniaturen, die ik in een moment van armoede samen met een vriend allemaal opgedronken heb. :(
Sindsdien jarenlang Rémy Martin VSOP en later Club gedronken. Tot ik de bouilleurs de cru du Grande Champagne ontdekte.... :D

Laatst omhoog gehaald door wouter op wo 16 jun 2010, 11:11.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”