De cognatheek is zeer de moeite waard, inderdaad, zoals ik al eens beschreef. Er zijn niet zo veel plaatsen waar je de gelegenheid hebt zoveel goede cognacs te proeven voor aankoop.
Helemaal mee eens, maar helaas wel wat ver weg voor mij voor een fles cognac. Niet alleen de gelegenheid om te proeven is zo bijzonder, maar ook de kennis van de cognacs en cognac in het algemeen. Het is een genoegen om uitgebreid met hen over ons favoriete onderwerp te kunnen pratenHans schreef:De cognatheek is zeer de moeite waard, inderdaad, zoals ik al eens beschreef. Er zijn niet zo veel plaatsen waar je de gelegenheid hebt zoveel goede cognacs te proeven voor aankoop.
Wij hebben in juli het hele gamma van Paul Giraud mogen proeven.Blamm schreef:Gisteren een bezoek gebracht aan de Cognatheek in Antwerpen. Iets dat al lange tijd op mijn to-do lijstje stond.
Daar weer vertrokken met wat informatie op zak en twee flessen die ik anders, zonder advies, misschien niet snel gekocht zou hebben: Paul Giraud Napoleon en Drouet Réserve de Jean
Prachtig geschenk.Ton schreef:Weliswaar geen nieuwe aankoop, want een verjaardagscadeau, maar ik wilde het toch even vermelden!
Een Florilège van Ragnaud-Sabourin, gekregen van mijn lieftallige vrouw. Wat hou ik toch van haar![]()
![]()
![]()
Ik zal binnenkort 'mijn collectie' wel weer eens up-to-date maken.
Van harte Ton! Inderdaad, echte liefdeTon schreef:Weliswaar geen nieuwe aankoop, want een verjaardagscadeau, maar ik wilde het toch even vermelden!
Een Florilège van Ragnaud-Sabourin, gekregen van mijn lieftallige vrouw. Wat hou ik toch van haar![]()
![]()
![]()
De florlieg heb ik ook nog op m"n lijstje staan..Ton schreef:Weliswaar geen nieuwe aankoop, want een verjaardagscadeau, maar ik wilde het toch even vermelden!
![]()
![]()
De Noces d'Or aan < of > € 125 ?Ton schreef:Ik heb in het weekend via een veiling van Cognac-Paradise (Marko Körner) een Hardy Noces d'Or gekocht![]()
![]()
![]()
Meteen maar een Vallein-Tercinier Hors d'Age er bij vanwege de aanbieding en ook nog een whisky (geen commentaar, Hans!) Daarmee zijn de transportkosten per fles 3,33 euro. Ha!