Beste,
Ik ben opzoek naar een lijst van Argentijnse cognac producenten.
Wij nemen op dit moment nog San Juan Cognac af maar volgens verschillende berichten hebben wij te horen gekregen dat dit merk stopt met het maken van de Cognac.
Nu wil ik mijn klanten graag tevreden houden met een cognac die hier op lijkt/aansluit.
Via Google kom ik er niet meer uit en daarom plaatst ik mijn vraag hier.
Kunnen jullie mij helpen met het vinden van een Argentijnse Cognac producent?
Ik hoor heel graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Sharay Belgerette
Argentijnse Cognac
-
- Nieuw destillaat
Re: Argentijnse Cognac
Argentijnse cognac is geen cognac, maar Brandy. Cognac is een appellation controlé. Een eau-de-vie van druiven mag alleen cognac worden genoemd als het uit de regio cognac komt (grofweg de streek Charente) en als het voldoet aan allerlei wettelijke regels rondom het productieproces. Als het niet uit de cognac-streek komt of niet aan de productievoorschriften voldoet, dan heet het brandy.
Op de Algemene Vergadering van 14 april 1891 in Madrid is dit principe (dat ook geldt voor andere producten dan cognac, zoals bijvoorbeeld Goudse kaas) erkend. In de loop der jaren hebben de meeste landen deze afspraak uit 1891 geratificeerd. Maar er zijn nog steeds enkele landen in de wereld die zich hier niet aan houden en die hun product toch cognac noemen, maar dat is dus onjuist.
Omdat Argentijnse cognac dus geen cognac is, heb ik er ook geen informatie over. België heeft overigens de afspraken omtrent appellation controlé geratificeerd. Ik denk dus dat het officieel zelfs niet toegestaan is om dit soort producten te verkopen in België.
Ik weet wel dat sommige brandy's heel behoorlijk kunnen zijn. Brandy's komen soms zelfs uit de cognacstreek (omdat ze niet aan alle wettelijke voorschriften voldoen, mogen ook deze niet de naam cognac dragen.) Ook in Spanje en Duitsland worden goede brandy's gemaakt. Misschien kan dat een idee zijn voor een alternatief?
Op de Algemene Vergadering van 14 april 1891 in Madrid is dit principe (dat ook geldt voor andere producten dan cognac, zoals bijvoorbeeld Goudse kaas) erkend. In de loop der jaren hebben de meeste landen deze afspraak uit 1891 geratificeerd. Maar er zijn nog steeds enkele landen in de wereld die zich hier niet aan houden en die hun product toch cognac noemen, maar dat is dus onjuist.
Omdat Argentijnse cognac dus geen cognac is, heb ik er ook geen informatie over. België heeft overigens de afspraken omtrent appellation controlé geratificeerd. Ik denk dus dat het officieel zelfs niet toegestaan is om dit soort producten te verkopen in België.
Ik weet wel dat sommige brandy's heel behoorlijk kunnen zijn. Brandy's komen soms zelfs uit de cognacstreek (omdat ze niet aan alle wettelijke voorschriften voldoen, mogen ook deze niet de naam cognac dragen.) Ook in Spanje en Duitsland worden goede brandy's gemaakt. Misschien kan dat een idee zijn voor een alternatief?