Chateau de Leyrat

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
jeroenhhw
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

Chateau de Leyrat

Bericht door jeroenhhw »

Beste mede cognac liefhebbers,

Zojuist ben ik bij de Gall en Gall geweest voor cognac advies. Ik kwam binnen voor een menard of de luze maar de verkoper adviseerde mij met klem de Chateau de Leyrat 8 years old XO. Wat is jullie mening mbt de keuze van een cognac onder de €35,-?

Groet,
Jeroen

PS ik zal me zsm voorstellen. Had mijn verhaaltje klaar vrijdag en toen liep internet Explorer vast....
Roland
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Re: Chateau de Leyrat

Bericht door Roland »

jeroenhhw schreef:Beste mede cognac liefhebbers,

Zojuist ben ik bij de Gall en Gall geweest voor cognac advies. Ik kwam binnen voor een menard of de luze maar de verkoper adviseerde mij met klem de Chateau de Leyrat 8 years old XO. Wat is jullie mening mbt de keuze van een cognac onder de €35,-?
Groet,
Jeroen
Smaken verschillen, en ieder heeft z'n voorkeur.
Over De Luze kun je hier op het forum lezen, de anderen (nog) niet.

Misschien mag je "proeven" in de Gall & Gall.

Mvg,
RolanD
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum, Jeroen!
jeroenhhw schreef:Zojuist ben ik bij de Gall en Gall geweest voor cognac advies. Ik kwam binnen voor een menard of de luze maar de verkoper adviseerde mij met klem de Chateau de Leyrat 8 years old XO.
Nog niet beschreven op het forum, enige informatie vind je hier
jeroenhhw schreef:Wat is jullie mening mbt de keuze van een cognac onder de €35,-?
Wellicht heb je wat aan dit topic?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
jeroenhhw
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

Bericht door jeroenhhw »

Ik heb de fles vanochtend om half 10 gekocht dus proeven was nog niet verstandig ;-) Ik heb hiervoor een Joseph Guy VS gehad welke ik ook prima vond maar zoek meer kwaliteit. Een rondere smaak met meer diepgang. Een fijne cognac voor bij een Olifant Corona Panatella.
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Ton »

Dit is ook nog wel een interessante link.
Ik ben benieuwd hoe je hem vindt!
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

jeroenhhw schreef:Ik heb de fles vanochtend om half 10 gekocht dus proeven was nog niet verstandig ;-)
11 uur 's ochtends schijnt de beste tijd te zijn, dan zijn de smaakpapillen in optimale conditie.
jeroenhhw schreef:Ik heb hiervoor een Joseph Guy VS gehad welke ik ook prima vond maar zoek meer kwaliteit. Een rondere smaak met meer diepgang. Een fijne cognac voor bij een Olifant Corona Panatella.
Dat moet niet moeilijk zijn, een betere cognac dan Joseph Guy VS ;). Was zelf vroeger in mijn sigar-smoking-days een fan van Olifant, de Ivory, Dominee Valentijn en vooral de Fidelio. Maar het gelijktijdig roken van een sigaar en drinken van een cognac heeft me nooit kunnen bekoren. Gaat in mijn optiek ten koste van de smaak van beiden.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Ernie
Cognac VS
Cognac VS

Bericht door Ernie »

Hans schreef:Maar het gelijktijdig roken van een sigaar en drinken van een cognac heeft me nooit kunnen bekoren. Gaat in mijn optiek ten koste van de smaak van beiden.
Ik rook zelf regelmatig een sigaar, maar nog nooit gecombineerd met cognac. Ik probeer nu een beetje uit te zoeken wat bij elkaar past qua smaak. Heeft iemand tips? Qua sigaren houd ik vooral van sigaren zoals de Hoyo de Monterrey. Op http://www.noblego.nl/ worden deze als volgt beschreven: "In Cuba worden deze sigaren ook wel ‘Totalmente a mano, Tripa larga’ genoemd. Deze Cubaanse sigaren onderscheiden zich door een bijzondere milde karakter, die vooral geliefd zijn bij de zachte rokers." Iemand een idee met welke cognacs mogelijk goed samengaan met dit soort mildere sigaren?
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

Ernie schreef:Ik rook zelf regelmatig een sigaar, maar nog nooit gecombineerd met cognac. Ik probeer nu een beetje uit te zoeken wat bij elkaar past qua smaak. Heeft iemand tips? Qua sigaren houd ik vooral van sigaren zoals de Hoyo de Monterrey. Op http://www.noblego.nl/ worden deze als volgt beschreven: "In Cuba worden deze sigaren ook wel ‘Totalmente a mano, Tripa larga’ genoemd. Deze Cubaanse sigaren onderscheiden zich door een bijzondere milde karakter, die vooral geliefd zijn bij de zachte rokers." Iemand een idee met welke cognacs mogelijk goed samengaan met dit soort mildere sigaren?
Wellicht is dit topic iets voor je?

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Ton »

Misschien is deze site interessant?
Verder zijn er natuurlijk meerdere cognac-huizen die een cigar blend maken: Park, Hine, Frapin, Fillioux om er maar een paar te noemen.
Ernie
Cognac VS
Cognac VS

Bericht door Ernie »

Een ietwat late reactie, want ik ben een tijdje niet op dit forum geweest. Maar alsnog hartelijk bedankt voor bovenstaande tips! Ik zal de info eens gaan lezen.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”