Hoeveel geschatte waarde

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Verschueren
Cognac VS
Cognac VS

Hoeveel geschatte waarde

Bericht door Verschueren »

Ik heb deze fles op de kop getikt. Hoeveel schatten jullie zijn waarde in? En wat zouden jullie bieden mocht ik hem te koop zetten?

Cognac Napoleon E.Piercel De Saint Jacques 1802
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (110.4 KiB) 3535 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (44.93 KiB) 3535 keer bekeken
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Hoeveel geschatte waarde

Bericht door Ton »

Precies deze fles staat te koop op worldwide spirits± http://www.worldwidespirits.de/fr/Pierc ... e+1802.htm.
Heb je precies deze fles gekocht of heb je alleen de plaatjes van deze site gebruikt?
Bij Oldliquors staat er ook eentje te koop: http://www.oldliquors.com/index.php?pag ... 36&lang=en
Deze sites geven een beetje aan wat er zo al gevraagd wordt. Of ze dat ook waard zijn? Persoonlijk zou ik nooit bereid zijn er zo veel voor te betalen, maar de waarde wordt uiteindelijk bepaald door wat anderen bereid zijn er voor te betalen... Ik verwacht alleen niet dat deze flessen dagelijks voor deze prijs over de toonbank gaan, dus je moet wat geduld hebben of ze eventueel via een veilingsite aanbieden.
Een andere vraag is of deze cognacs werkelijk uit 1802 komen. Een controle op jaartallen was er destijds niet en er werd flink gesjoemeld.
Verschueren
Cognac VS
Cognac VS

Ik ben in onderhandeling met worldwidespirits. De prijs van oldliqours had ik ook al in het oog. En heb met hen al gemaild. Ook via fb ben ik bij de groep. Maar ik heb deze fles nooit eerder gezien en deze is nergens anders of in verleden opgedoken. Ik vraag me af of deze wel een echte is. Dan zou ik de onderhandelingen stoppen. Momenteel is het tegenbod zeer redelijk. Tenzij het geen echte is. Het is de bedoeling dat deze mijn horecazaak mee opwaardeerd. Ook weer: tenzij er een hoger bod komt.
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

Ton schreef:Precies deze fles staat te koop op worldwide spirits± http://www.worldwidespirits.de/fr/Pierc ... e+1802.htm.
Heb je precies deze fles gekocht of heb je alleen de plaatjes van deze site gebruikt?
Is exact dezelfde fles, inderdaad. Het zou ook kunnen dat meerdere flessen op dezelfde manier oud gemaakt zijn, zoals tegenwoordig nog bij Peuchet gebeurt. Die flessen zijn vaak ook identiek.
Ton schreef:Bij Oldliquors staat er ook eentje te koop: http://www.oldliquors.com/index.php?pag ... 36&lang=en
Deze sites geven een beetje aan wat er zo al gevraagd wordt. Of ze dat ook waard zijn? Persoonlijk zou ik nooit bereid zijn er zo veel voor te betalen, maar de waarde wordt uiteindelijk bepaald door wat anderen bereid zijn er voor te betalen... Ik verwacht alleen niet dat deze flessen dagelijks voor deze prijs over de toonbank gaan, dus je moet wat geduld hebben of ze eventueel via een veilingsite aanbieden.
Al regelmatig geconstateerd op dit forum: tussen vraagprijs en uiteindelijke prijs zit vaak een wereld van verschil. Maar je moet ook een beetje mazzel hebben. Soms worden idiote prijzen betaald.
Ton schreef:Een andere vraag is of deze cognacs werkelijk uit 1802 komen. Een controle op jaartallen was er destijds niet en er werd flink gesjoemeld.
Het niveau van de fles doet vermoeden dat er wel wat is bijgevuld. Ook niet hoopvol is, dat het jaartal in was op de hals staat en dat een dergelijke fles op Faked Spririts voorbij komt.
Verschueren schreef:En wat zouden jullie bieden mocht ik hem te koop zetten?
Je raadt het al: persoonlijk zou ik niet bieden op deze fles, te groot risico op vervalsing.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Verschueren
Cognac VS
Cognac VS

Hans, lees mijn comment
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

Verschueren schreef:Ik ben in onderhandeling met worldwidespirits.
Voor snelle winst is het cognacforum niet de handigste plek. De forumleden zijn (apart of gezamenlijk) uitstekend geïnformeerd en betalen zeker niet te veel.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Verschueren
Cognac VS
Cognac VS

Is niet direct de bedoeling. Misschien in latere tijden. Ik wens enkel jullie expertise aan te spreken
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

Verschueren schreef:Is niet direct de bedoeling. Misschien in latere tijden. Ik wens enkel jullie expertise aan te spreken
Ah, dan begreep ik u verkeerd.

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Verschueren
Cognac VS
Cognac VS

Daarom ook: wat ZOUDEN júllie bieden, MOCHT ik hem te koop zetten? :)
Laatst gewijzigd door Verschueren op wo 28 jan 2015, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

Verschueren schreef:Daarom ook: wat ZOUDEN júllie betalen?
Jawel, maar ook: Ik HEB deze fles op de kop getikt ;)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”