Cognac glas verwarmer

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
danny1982
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

Cognac glas verwarmer

Bericht door danny1982 »

Hallo allemaal,

Ik ben Danny en ben totaal nieuw hier. Ik heb eigenlijk niets met cognac maar heb laatst wel iets gekregen van iemand waar ik een vraag over heb.

Ik heb een Glas verwarmer gekregen van iemand en die is gemaakt van Tin. Nu heb ik begrepen dat echte cognac liefhebbers hier niets van willen weten en gebruiken (weet niet of het waar is).

Maar mijn vraag is het volgende: Is zo een tinnen glas verwarmer set compleet met originele glas iets bijzonders of zijn die er veel? Ook wat achterdrond informatie is welkom :D

Groet Danny
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Cognac glas verwarmer

Bericht door Ton »

Hallo Danny,
Of een tinnen glashouder of glaswarmer iets bijzonders is, weet ik niet. Ze zijn via internet wel gewoon te koop.
Maar het klopt inderdaad dat je cognac beter niet in zo'n glas kunt verwarmen. Een vlam is veel te heet en de delicate geur- en smaakstoffen verdwijnen daardoor als eerste. Als de cognac te koud is kun je hem het allerbeste in de palmen van je beide handen opwarmen.
Is dit hem?
Is dit hem?
Is dit hem?
cognac glas warmer.JPG (12.27 KiB) 3410 keer bekeken
danny1982
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

Bericht door danny1982 »

Ton bedankt voor je reactie,

Ik had al gelezen dat in palm van je hand beter is en dat deze vroeger erg populair waren.
Ook bedankt voor de info trouwens weer wat geleerd.

De gene op de foto is inderdaad die ik thuis heb staan.
Ik kon er niets over terug vinden op internet van zou der wel wat meer over willen weten.
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Ton »

Op horeca-opleidingen wordt nu in Nederland nog steeds onderwezen dat je cognac op zo'n geval moet voorverwarmen :(
Ik heb geen verdere informatie over deze glaswarmer. Ze zijn op internet wel te koop. Zoek op glaswarmer cognac.
Sommige zijn van zilver en zijn wat duurder: 180-200 euro. Maar veel zijn rond de 25-40 euro.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”