Als ik ergens éénmaal tegenaan loop dan kan ik het maar moeilijk loslaten...
Uiteindelijk heb ik dus vorige week Godet maar eens gebeld. Het verhaal was dat ze Louise Hivert zo nu en dan vanonder het stof halen als ze teveel van één productie hebben (of flessen te weinig) enz. Laatste keer was 2012 en dat is precies de serie die ik heb. Helaas wilde ze me niet vertellen wat er precies inzat, het kan dus net zo goed een Hors d'Age als een 'gewone' XO zijn. Normaal gesproken proberen ze de productie in de horeca te houden en niet in de detailhandel dus vandaar dat er zo weinig over te vinden is.
Van het weekend overwon mijn nieuwsgierigheid en heb ik tijdens het inpakken van de bestellingen toch maar een fles opengemaakt. Dat ziet er
ongeveer zo uit, mooi werk heb ik toch
Gezien de geur/smaak gok ik op (grotendeel) Grande Champagne. Plakt als kaarsvet aan het glas dus jong zal hij niet wezen. Hij deed me in ieder geval sterk denken aan bijvoorbeeld een Millesime van Frapin. Erg aangenaam, vooral de afdronk bevalt me heel goed.
Overigens heb ik zes flessen van beide. Ik heb ze op de site gezet maar als er iemand interesse heeft in een fles tegen 'sterk gereduceerd tarief' dan moet je maar even een berichtje sturen.