Onbekende cognac
Onbekende cognac
Gisteren een onverwachte belevenis. Ik ga als ik op doorreis ben in een plaatsje of dorp ben altijd even kijken in de plaatselijke slijterij. Gisteren ik een klein friesdorpje. Na rond te hebben gekeken, als een school jongen in een snoepwinkel.Starte een geanimeerd gesprek met de eigenaar. Heel veel soorten Whisky en daarbij wijn en ander gedistilleerd, zo ook cognac. Naast enkele flessen van bekende merken had hij ook verschillende soorten van Chateau de Montifeaud. Na verloop van tijd komt er een klein houten kistje op tafel met een flesje Grand Champagne.
De eigenaar weet mij te verTellen dat hij in het verleden ook petitie champagne en mogelijk ook borderies heeft verkocht. Nu allen nog Grand Champagne, fut de chêne Unique, no 112.
Over de leeftijd en producent kan hij helaas niets vertellen. Ik zal,zelf een mail naar de importeur sturen om navraag te doen. Is er iemand die mijn meer kan vertellen over deze cognac?
De eigenaar weet mij te verTellen dat hij in het verleden ook petitie champagne en mogelijk ook borderies heeft verkocht. Nu allen nog Grand Champagne, fut de chêne Unique, no 112.
Over de leeftijd en producent kan hij helaas niets vertellen. Ik zal,zelf een mail naar de importeur sturen om navraag te doen. Is er iemand die mijn meer kan vertellen over deze cognac?
- Bijlagen
-
- image.jpeg (315.95 KiB) 3667 keer bekeken
Re: Onbekende cognac
Prachtig verhaal.
De producent vinden, wordt een zeer moeilijke zaak.
Er staat geen adres op de fles..... maar wel een streepjescode.
Wine world holland is exlusief importeur van Cognac Tessendier& Fils waaronder
Grand Breuil, Campagnere, domaine du Buisson 100% Borderies, Cognac Park
Maar, ik denk dat deze fles van een andere producent komt.
mvg,
RolanD
De producent vinden, wordt een zeer moeilijke zaak.
Er staat geen adres op de fles..... maar wel een streepjescode.
Wine world holland is exlusief importeur van Cognac Tessendier& Fils waaronder
Grand Breuil, Campagnere, domaine du Buisson 100% Borderies, Cognac Park
Maar, ik denk dat deze fles van een andere producent komt.
mvg,
RolanD
De kans dat deze fles van Grand Breuil (Tessendier) komt is toch wel groot.
http://www.alkohol-shop.cz/cz-detail-90 ... 2l-40.html
Inderdaad.Ton schreef:De kans dat deze fles van Grand Breuil (Tessendier) komt is toch wel groot.
Dit had ik niet verwacht.
mvg,
RolanD
De Nederlandse Importeur mailde mij het volgende:
Deze cognac komt van mijn Cognac huis wat ik met wine world holland bv vertegenwoordig in Nederland. Tessendier & Fils, Grand Champagne is het beste gebied voor de cognac. Klein en heel duur.
Deze serie is van de eerste serie van Cognac van de beste vaten geselecteerd van alle Cognac gebieden. Leeftijd tussen de 30 en 40 jaar, gedistilleerd rond 1960
Echt uniek. Door de overname via een curator ben ik weer in het bezit gekomen van deze flesjes.
Wij verkopen ze daar veel te goedkoop, maar ik kan niet meer aan deze kwaliteit komen, anders dan voor een prijs richting de 30 a 40 euro per flesje. En dan ook nog van 20 tot 25 jaar oud. U heeft dus een heel mooi flesje inluis. Het is u gegund. Ik heb het geluk dat ik privé nog wat heb staan. Deze kwaliteit verkoop ik in grote flessen voor rond de 200 en 300 per fles, 50 jaar oud 100% Broderies of single barrel 1972.
Deze cognac komt van mijn Cognac huis wat ik met wine world holland bv vertegenwoordig in Nederland. Tessendier & Fils, Grand Champagne is het beste gebied voor de cognac. Klein en heel duur.
Deze serie is van de eerste serie van Cognac van de beste vaten geselecteerd van alle Cognac gebieden. Leeftijd tussen de 30 en 40 jaar, gedistilleerd rond 1960
Echt uniek. Door de overname via een curator ben ik weer in het bezit gekomen van deze flesjes.
Wij verkopen ze daar veel te goedkoop, maar ik kan niet meer aan deze kwaliteit komen, anders dan voor een prijs richting de 30 a 40 euro per flesje. En dan ook nog van 20 tot 25 jaar oud. U heeft dus een heel mooi flesje inluis. Het is u gegund. Ik heb het geluk dat ik privé nog wat heb staan. Deze kwaliteit verkoop ik in grote flessen voor rond de 200 en 300 per fles, 50 jaar oud 100% Broderies of single barrel 1972.
Mooi Jurrien, maar inderdaad wel duur.
Ik ben benieuwd, zal best goed smaken!
Ik ben benieuwd, zal best goed smaken!
Zijn diepe donkere kleur met blonde tinten is een indicatie van de complexe maar evenwichtige stijl. Ik vond hem kruidig maar zacht in de neus, geen velpon maar rancio. Het is bijna zonde om een slokje te nemen, maar ook dat is geen teleurstelling. Een heerlijke cognac, complex, rond en vol. Kruidig maar zacht, blijft lang in mond en neus hangen!
Jammer dat zo'n klein flesje zo snel leeg is. Twee dagen na aankoop.
Jammer dat zo'n klein flesje zo snel leeg is. Twee dagen na aankoop.

Ik begrijp dat zo'n flesje 30-40 euro zou moeten kosten, dat zou betekenen dat je hem een stuk goedkoper hebt kunnen krijgen?
Doodzonde dat deze zijn gebotteld zonder verdere informatie over de herkomst: van welke producent heeft Tessendier dit kunnen overnemen?
Doodzonde dat deze zijn gebotteld zonder verdere informatie over de herkomst: van welke producent heeft Tessendier dit kunnen overnemen?
Oplettende lezer!
Ik heb ze inderdaad voordeliger weten aan te schaffen. Borderies, Petite Champagne en Fins Bois voor € 18,50 per flesje. De Grand Champagne komt uit een andere winkel en kostte € 25,-- .
Ik heb ze inderdaad voordeliger weten aan te schaffen. Borderies, Petite Champagne en Fins Bois voor € 18,50 per flesje. De Grand Champagne komt uit een andere winkel en kostte € 25,-- .