Martell 3 étoiles

Zoek je een cognac of heb je er een in de aanbieding? Plaats hier gratis een berichtje.
Gesloten
pehuyghe
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

Martell 3 étoiles

Bericht door pehuyghe »

Van een kennis kreeg ik volgende fles Martell 3 étoiles cadeau. Aangezien ik zelf geen liefhebber ben van cognac zou ik ze graag te koop aanbieden. Hoeveel zou deze fles waard zijn ? Ze is ongeopend en ziet er in perfecte staat uit.
Martell1.jpg
Martell1.jpg (47.92 KiB) 2501 keer bekeken
Martell2.jpg
Martell2.jpg (42.7 KiB) 2501 keer bekeken
Roland
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Re: Martell 3 étoiles

Bericht door Roland »

pehuyghe schreef:Van een kennis kreeg ik volgende fles Martell 3 étoiles cadeau. Aangezien ik zelf geen liefhebber ben van cognac zou ik ze graag te koop aanbieden. Hoeveel zou deze fles waard zijn ? Ze is ongeopend en ziet er in perfecte staat uit.
*** = VS
Een huidige VS staat tussen € 25 en € 30 geprijsd.

Maar... er zijn verzamelaars voor Martell.

Deze fles is meer dan € 100 waard.
zie :
https://www.thewhiskyexchange.com/p/239 ... c-bot1970s

Eventueel kun je ze aanbieden via http://www.catawiki.nl
Dan bereik je ook verzamelaars uit andere landen.

mvg,
RolanD
easmits
Cognac XO
Cognac XO

Bericht door easmits »

€100 is veel voor een 1970s *** Martell, het blijft toch de laagste graad cognac. Thewhiskyexchange zit altijd aan de exteme kant met hun prijzen voor oude flessen: het is voor hun een manier om bezoekers naar hun site te lokken en de 'reguliere' flessen betaalbaarder te doen schijnen - daar verdienen ze hun geld mee. De Belgische import-datum draagt wel bij aan de waarde, maar eenzelfde 1974 Belgische import *** is in Juni voor 65 euro gegaan op Catawiki. Toegegeven, dat is aan de lage kant, maar 'minstens' 100 euro lijkt me ook iets te optimistisch ;)

Cheers,
Emile
Roland
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Roland »

easmits schreef:€100 is veel voor een 1970s *** Martell, het blijft toch de laagste graad cognac. Thewhiskyexchange zit altijd aan de exteme kant met hun prijzen voor oude flessen: het is voor hun een manier om bezoekers naar hun site te lokken en de 'reguliere' flessen betaalbaarder te doen schijnen - daar verdienen ze hun geld mee.
Dit is correct.
easmits schreef:De Belgische import-datum draagt wel bij aan de waarde, maar eenzelfde 1974 Belgische import *** is in Juni voor 65 euro gegaan op Catawiki. Toegegeven, dat is aan de lage kant, maar 'minstens' 100 euro lijkt me ook iets te optimistisch ;)
Cheers,
Emile
Bij catawiki kan het alle kanten uit. Te goedkoop, normale prijs, of veel te duur.
2 voorbeeldjes :
catawiki 2 09 2016.JPG
catawiki 2 09 2016.JPG (208.01 KiB) 2449 keer bekeken
dezelfde flessen koop je bij cognac-paradise (in aanbieding) voor :
cp 12 08 2016.PNG
cp 12 08 2016.PNG (151.13 KiB) 2451 keer bekeken
Zoals bij iedere veiling, moet je ook een beetje geluk hebben dat er meerdere mensen geïnteresseerd zijn.

mvg,
RolanD
easmits
Cognac XO
Cognac XO

Bericht door easmits »

Hoi Roland,

Helemaal correct. Zoals bij vrijwel iedere online veiling zijn er flessen die voor te weinig gaan en ook flessen die voor veel te veel gaan omdat ze simpelweg nog goedkoper te krijgen zijn elders. Dat is over de hele breedte zo met whisky, cognac, rum, wijn etc. Maarja, dat is aan de mensen die op deze flessen bieden. Maar ik moet er wel bij zeggen dat sommige webshops meer moeite hebben met het verschepen van flessen over de hele wereld dan de meeste verkopers op Catawiki. Dat maakt Catawiki aantrekkelijk voor een andere groep bieders die wellicht daarvoor meer betalen dan de prijs in de Duitse webshop.

Het is wel zo dat Catawiki's Cognac veiling wat grillig kan zijn en dat er af en toe merkwaardige uitschieters tussen zitten, zowel naar onder als naar boven. Het zal deels zijn omdat een wat kleinere veiling is en deels omdat Catawiki een breeder publiek trekt dan een meer traditionele (online-) veiling. Dat zal zich hopelijk met de tijd wat rechtrekken.

Groetjes,
Emile
Gesloten

Terug naar “Vraag en aanbod”