Omdat ik slechts een handjevol huizen/jaren geproefd heb zou ik dat graag willen verbreden door middel van het proberen in plaats van direct flessen aanschaffen.
PS. Hoe noem je bijvoorbeeld VS, VSOP, XO, etc? Jaren?
Klopt, maar zijn dat vaak niet de 'simpelere' congacs, als een hennessy vs etc?Hans schreef:Met enige regelmaat worden verzamelingen miniaturen aangeboden op marktplaats of ebay. Ook bij slijters is er vaak wel aan te komen, van de merken die ze voeren.
Dat is zo, er zijn weinig slijters met een fatsoenlijk cognac-assortiment.Steven schreef:Klopt, maar zijn dat vaak niet de 'simpelere' congacs, als een hennessy vs etc?
De enige die ik ken die dat doet is CognacshopSteven schreef:Ik ben dus juist op zoek naar de wat minder bekende. Dat iemand bijvoorbeeld een bijzondere fles open heeft staan en daar samples van maakt voor ruil/verkoop.
Eventjes een berekening maken :Tom2 schreef:Waar Steven eigenlijk op doelt, en waar ikzelf ook wel interesse in heb, is of er leden zijn die van hun open flessen samples willen verkopen. Dit zie je bij whisky wel vaker gebeuren.
Hiervoor worden meestal 3cl glazen flesjes gebruikt, welke iets van een halve euro kosten als je ze een beetje in bulk aankoopt. De regel die de meeste sampleboeren hanteren is actuele prijs van een fles/20.
In principe drink je dan zelf 10cl gratis en zijn de anderen blij dat ze redelijk wat kunnen proeven.