Daar heb je natuurlijk gelijk in, zestig is beter dan 24. En er zaten hele speciale en interessante geuren tussen kan ik me herinneren.
Maar toch denk ik dat het voor mij misschien interessant kan zijn. Het scheelt ruim €100.
Ik zou dan mijn eigen 24 geuren kiezen uit het aanbod 100.
Ik ben ook een beetje bang dat ik met 60 geuren op mijn schoot helemaal door de bomen het bos niet meer zie.
En ik neem ook aan dat er van die 60 geuren best een aantal niet of nauwelijks relevant zijn.
Uit de 24 die het bedrijf al voor cognac heeft uitgekozen zou ik de volgenden weglaten: chocola, kaneel, koffie, mango, nootmuskaat, peper, tabak en toost.
Daarvoor in de plaats zou ik toevoegen: aarde, appel, geranium, jasmijn, peer, sandelhout, vers gemaaid gras en viooltjes.
Het pakket wordt dan: aarde, amandel, appel, caramel, ceder, eik, gedroogde abrikoos, gedroogde pruim, geranium, hazelnoot, jasmijn, kokosnoot, leer, mos, peer, perzik, sandelhout, sinaasappelbloesem, sinaasappelschil, vanille, vers gemaaid gras, vijg, viooltjes en zoethout.
Aangezien ik mogelijk sinaasappelbloesem en kokosnoot best kan missen - ik volg jou daarin, gezien de ruime ervaring die je al hebt - zou ik hiervoor in de plaats nog chocola, koffie, peper of tabak kunnen kiezen. Ik had gekozen om deze weg te laten omdat ik anders boven de 24 zat en omdat dit redelijk herkenbare geuren zijn, waarvoor je niet per se zelf een sample nodig hebt.
Ik twijfel ook over aarde en vers gemaaid gras.
Maar zijn er belangrijke geuren die ik dan nog mis?