Ik denk dat ik hem dan meteen ga kopen

Ook in het cognac wereldje is Serge actief...JohanB schreef:Inderdaad, alles wordt duurder. Maar die stijgingen zijn nog doenbaar. Voor whisky ligt dat nu wel even anders. Ik kocht vroeger whisky's (5 à 6 jaar geleden) van de jaren '70 voor 150 - 200 €. Diezelfde flessen kosten nu soms bijna 400 €, of meer in sommige gevallen. Vintage whisky's van begin jaren '80 kosten nu al bijna 300 €. Nog niet zo lang geleden kon je nog makkelijk kwaliteitswhisky van 15 tot 18yo voor ongeveer 100 €. Nu kost een 10 tot 12yo al makkelijk 100 € en betaal je voor een 18yo tussen de 120 en 140 €. Dan heb je nog die bloggers zoals een Serge Valentin die met 1 goede review een stormloop voor een bepaalde fles kan veroorzaken. Het is dikwijls een kwestie van er razendsnel bij te zijn als er een nieuwe fles uitkomt of hij is in een mum van tijd uitverkocht. Dan heb ik het nog niet gehad over de investeerders die whisky's kopen en met woekerwinsten proberen te verkopen op allerlei fora. Naar mijn gevoel wordt whisky veel meer gehypet dan cognac.