Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Omdat het mijn verjaardag is (en omdat het aantal open flessen schrikbarend laag is) heb ik vandaag de Valein Tercinier Lot 70 geopened. Ik vind het nog wat vroeg om iets over te vertellen, is het hoge alcoholpercentage veel beter te verdragen dan van de Pasquet 'Christian'. Hij is nog wel een beetje springerig, maar dat zal wel temperen na een tijdje.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Hans »

JohanB schreef: zo 26 apr 2020, 22:49 Omdat het mijn verjaardag is (en omdat het aantal open flessen schrikbarend laag is) heb ik vandaag de Valein Tercinier Lot 70 geopened. Ik vind het nog wat vroeg om iets over te vertellen, is het hoge alcoholpercentage veel beter te verdragen dan van de Pasquet 'Christian'. Hij is nog wel een beetje springerig, maar dat zal wel temperen na een tijdje.
Gefeliciteerd nog, Johan!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Jurrien »

Schade van gisteravond, met dank aan de fantastische inbreng van Jurrien. Veel toppers oa Raymond Desse Heritage, Ragnaud-Sabourin Florilege en een paar andere mooie verrassingen voor mij!
Zonder uitzondering mooie cognacs, Eelco!
Extra genot verhogend passie delen met liefhebbers, dank Eelco voor komst meegenomen cognac en buitengewone gezelligheid!
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Pellie »

JohanB schreef: zo 26 apr 2020, 22:49 Omdat het mijn verjaardag is (en omdat het aantal open flessen schrikbarend laag is) heb ik vandaag de Valein Tercinier Lot 70 geopened. Ik vind het nog wat vroeg om iets over te vertellen, is het hoge alcoholpercentage veel beter te verdragen dan van de Pasquet 'Christian'. Hij is nog wel een beetje springerig, maar dat zal wel temperen na een tijdje.
Gefeliciteerd nog Johan!
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1708
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roland »

EelcoA schreef: zo 26 apr 2020, 19:07 Schade van gisteravond, met dank aan (vooral) de fantastische inbreng van Jurrien. Veel toppers oa Raymond Desse Heritage, Ragnaud-Sabourin Florilege en een paar andere mooie verrassingen voor mij!
Foto werkt aanstekelijk.
Lhéraud XO : PC of blend ? 40 jaar
Eens een mailtje sturen voor meer info.

En zeer snel een antwoord :

Petite champagne 40 ans d ages

Bien cordialement,
Best regards,

Mathieu Boudier
Lhéraud Cognac
Export manager Western Europe/France
Laatst gewijzigd door Roland op ma 27 apr 2020, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1708
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roland »

Hans schreef: ma 27 apr 2020, 10:14
JohanB schreef: zo 26 apr 2020, 22:49 Omdat het mijn verjaardag is (en omdat het aantal open flessen schrikbarend laag is) heb ik vandaag de Valein Tercinier Lot 70 geopened. Ik vind het nog wat vroeg om iets over te vertellen, is het hoge alcoholpercentage veel beter te verdragen dan van de Pasquet 'Christian'. Hij is nog wel een beetje springerig, maar dat zal wel temperen na een tijdje.
Gefeliciteerd nog, Johan!
Van harte proficiat met uw 47-ste verjaardag.
Johan 1973.JPG
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door EelcoA »

Roland schreef: ma 27 apr 2020, 15:57
Foto werkt aanstekelijk.
Lhéraud XO : PC of blend ? 40 jaar
Eens een mailtje sturen voor meer info.

En zeer snel een antwoord :

Petite champagne 40 ans d ages

Bien cordialement,
Best regards,

Mathieu Boudier
Lhéraud Cognac
Export manager Western Europe/France
Zeker snelle reactie. Wel bijzonder, op zowel fles als doos staat geen aanduiding van herkomstgebied. Dus ik ging er gevoeglijk vanuit dat het een blend was...
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1708
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roland »

EelcoA schreef: ma 27 apr 2020, 20:06 Wel bijzonder, op zowel fles als doos staat geen aanduiding van herkomstgebied. Dus ik ging er gevoeglijk vanuit dat het een blend was...
Heb de fles ook, en inderdaad, geen aanduiding.

Wanneer je gaat zoeken, vind je op website-x : PC
en op website-y : blend

Daarom een mailtje gestuurd, met gelukkig, een snel en duidelijk antwoord.


mvg,
RolanD
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Fuzhou »

Hennessy Paradis

Fragrant, layered, and complex. Silky smooth. More rose pedals... They said that this bottle is 25-130 years old. And I personally witness the Hennessy website went from this declaration to simply remove all ages from all of their bottle descriptions. So I have a feeling, that as time progresses, there will be less contents over one hundred years old, and fewer from the 19th century. Even if any trace of 130 year old cognac were to be detectable in future bottles, we know that in 10 more years, by default, the 130 year old cognac in the 2030 bottle would put it into the 1900s.
Bijlagen
Hennessy Paradis
Hennessy Paradis
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Fuzhou »

Roland schreef: ma 27 apr 2020, 22:01
EelcoA schreef: ma 27 apr 2020, 20:06 Wel bijzonder, op zowel fles als doos staat geen aanduiding van herkomstgebied. Dus ik ging er gevoeglijk vanuit dat het een blend was...
Heb de fles ook, en inderdaad, geen aanduiding.

Wanneer je gaat zoeken, vind je op website-x : PC
en op website-y : blend

Daarom een mailtje gestuurd, met gelukkig, een snel en duidelijk antwoord.


mvg,
RolanD
That’s really great to know, and thanks for helping everyone clarify this. I’ve always wondered about this too, and had mistakenly thought that it was a blend because all the older ones comes with a vintage date. This way, it’s a great bargain, considering that a vintaged bottle from the Petite Champagne would cost almost doubled the price of the XO at 40 years.
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”