Jouw laatste Cognac aankoop?
- CarpeConniaco
- Cognac XO
Re: Jouw laatste Cognac aankoop?
Na de tip van Johan is mijn eerste bestelling bij een bouilleur de cru vandaag gearriveerd! En vanavond gelijk geopend. Waarom niet? Ben tot nu toe slechts aan het ruiken gekomen...dat beloofd veel!
"It is well to remember that there are five reasons for drinking: the arrival of a friend, one’s present or future thirst, the excellence of the cognac, or any other reason" - W.C. Fields 

- Hans
- Cognac Connaisseur
Mooi! Zeer de moeite waard! Als je uitgeroken bentCarpeConniaco schreef: ↑do 29 apr 2021, 22:34 Na de tip van Johan is mijn eerste bestelling bij een bouilleur de cru vandaag gearriveerd! En vanavond gelijk geopend. Waarom niet? Ben tot nu toe slechts aan het ruiken gekomen...dat beloofd veel!

Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Waren de hele flessen uitverkocht?
Yes alleen nog halve flessen voorradig. De Nr 28 is helemaal op...
Ik kwam toevallig een voor mij totaal onbekend cognachuis tegen op FB: Cognac Raison Personnelle. Heel interessante geschiedenis met toch (voor een Grande Champagne) behoorlijk jonge cognacs. Na eea gelezen te hebben op hun eigen en andere websites heb ik de Raison Personnelle 2.2 41 % besteld. Indien de beschrijving objectief genoeg is, lijkt dit ondanks de jonge leeftijd echt iets voor mij. En het is tevens de oudste assemblage uit hun huidige gamma.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
- Hans
- Cognac Connaisseur
Grappig, een cognac om persoonlijke redenen. Wie is de producent? Kunnen we het merkenforum weer uitbreiden, als je een klein reviewtje schrijft. 

Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Ken hun een tijdje, maar heeft mij nog niet kunnen overtuigen. (te jong).
https://cognac-ton.nl/merken-en-produce ... ersonelle/
mvg,
RolanD
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Ik vrees daar ook een beetje voor. Hun oudste assemblage is slechts 17 jaar oud. Niet bijzonder veel voor een Grande Champagne, ik weet het. Maar ik denk wel dat je al goed beeld krijgt van hoe de cognac zal evolueren binnen 5 of 10 jaar. Afwachten. In ieder geval ga ik er mijn broek niet aan scheuren.Roland schreef: Ken hun een tijdje, maar heeft mij nog niet kunnen overtuigen. (te jong).
Frapin Extra 40% abv
Does anyone knows the age of new lots of the Frapin Extra?
Does anyone knows the age of new lots of the Frapin Extra?