Hallo allemaal,
Ik ben Rob (39) en woon in Amsterdam. Al een aantal jaar drink ik graag een goed glas cognac en sinds de laatste tijd verdiep ik me er meer en in. Met plezier lees ik hier de ervaringen van anderen en zal de mijne ook met jullie gaan delen. Wat mij fascineert is de variatie in smaken welke wij kunnen onderscheiden (zoet, zout, zuur, bitter en Umami) bij het drinken van de verschillende cognacs. En dan te weten dat dit enkel komt door natuurlijke processen, tenminste dat hoop ik dan maar, want ik houd van een product dat met passie op ambachtelijke, traditionele en eerlijke wijze is gemaakt.
Ik drink graag een zachte cognac, maar ook een fles met iets meer kracht komt zeker op.
In de wijn-wereld is de biologische en biodynamische productie groeiende. En terecht! Weet iemand hoe dit in de wereld van cognac is?
Groeten, Rob
Even voorstellen: Rob
Re: Even voorstellen: Rob
Hoi Rob!
Van harte welkom op dit mooie forum!

Van harte welkom op dit mooie forum!

Absoluut, ook de Cognac is sterk bezig met biologische Cognacs. Zo heeft Fussigny er één maar ook kleinere merken als Prunier, Gourmel en Pinard. Toch heb ik tot op heden nog geen top bio Cognac gevonden helaas....NewRob schreef:In de wijn-wereld is de biologische en biodynamische productie groeiende. En terecht! Weet iemand hoe dit in de wereld van cognac is?

We horen je ervaringen en meningen graag!NewRob schreef:Met plezier lees ik hier de ervaringen van anderen en zal de mijne ook met jullie gaan delen. Wat mij fascineert is de variatie in smaken welke wij kunnen onderscheiden (zoet, zout, zuur, bitter en Umami) bij het drinken van de verschillende cognacs.

"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
- Hans
- Cognac Connaisseur
Re: Even voorstellen: Rob
Van harte welkom op het cognacforum, Rob.
We horen graag meer van je.
Ben benieuwd welke cognacs door jou goed bevonden worden.NewRob schreef:Ik ben Rob (39) en woon in Amsterdam. Al een aantal jaar drink ik graag een goed glas cognac....
Mooi! We leren veel van elkaar op dit forum. Schroom niet, iedere mening is er een.NewRob schreef:... en sinds de laatste tijd verdiep ik me er meer en in. Met plezier lees ik hier de ervaringen van anderen en zal de mijne ook met jullie gaan delen.
My sentiments exactly!NewRob schreef:Wat mij fascineert is de variatie in smaken welke wij kunnen onderscheiden (zoet, zout, zuur, bitter en Umami) bij het drinken van de verschillende cognacs. En dan te weten dat dit enkel komt door natuurlijke processen, tenminste dat hoop ik dan maar, want ik houd van een product dat met passie op ambachtelijke, traditionele en eerlijke wijze is gemaakt.
Zacht is bij mij niet het eerste vereiste. Kruidig, complex, krachtig, met in het algemeen een voorliefde voor oudere Grande Champagnes.NewRob schreef:Ik drink graag een zachte cognac, maar ook een fles met iets meer kracht komt zeker op.
We horen graag meer van je.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken