Lekkere Koffie/Nespresso

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Lekkere Koffie/Nespresso

Bericht door wouter »

Hebben jullie een favoriete koffie?

Ik als doorgewinterde Nespresso Ristretto drinker ben erg blij met het nieuws dat er concurrentie op de markt van Nespresso cups komt :D al is de prijs van 30 cent per cup nog steeds best hoog :roll:
Sara Lee komt met een eigen Nespresso capsule die past in het concurrerende koffieapparaat van Nestlé. De cup wordt in Frankrijk in supermarkten verkocht onder de naam L’Or Espresso en is beschikbaar in vier verschillende smaken.

De Sara Lee-cupjes (2,99 euro per 10) worden aanzienlijk goedkoper dan die van Nestlé (3,30 euro per 10) en doordat ze in de supermarkten komen te liggen veel beter verkrijgbaar. Nespresso capsules zijn alleen te koop in Nespresso boetieks en via internet.

Rechtszaak

Voorlopig worden de Sara Lee-cups alleen in Frankrijk op de markt gebracht. Aan de hand van het succes daar, worden de cups verder over Europa uitgerold.

Sara Lee is niet bang voor een rechtszaak van Nestlé vanwege schending van het patent. ‘Onze capsules zijn anders in vorm, maat, materiaal, eigenlijk in alles’, aldus een woordvoerder.
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Koffie

Bericht door wouter »

Is weer een nieuwe limited edition Nespresso Cup, ditmaal de Tanzarú...
De Koffie-Experts van Nespresso nodigen u uit voor een proefmoment met Tanzarú - onze Limited Edition 2010. Het resultaat van een verrassende ontmoeting van twee werelden is deze koffie die uitnodigt tot de ontdekking van zeldzame, nieuwe en spannende fruitige noten… Laat uzelf meevoeren naar de verre aroma's van levendigheid en genot…
Ben benieuwd hoe dit smaakt, de frisse kleur trekt me in ieder geval zeer aan!!! ;)
Bijlagen
tanzaru.jpg
tanzaru.jpg (46.32 KiB) 4735 keer bekeken
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Lekkere Koffie

Bericht door wouter »

De Tanzarú smaakt erg goed! Frisse maar toch lekkere sterke Espresso! :D

Aanradertje, helemaal ivt de ene laatste special Edition de "Club". Wat had die een penetrante zure smaak :( Ben blij dat die bijna op is :lol:
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Lekkere Koffie

Bericht door wouter »

Misschien wel het mooiste Espresso-apparaat ter wereld! de Racepresso!
Artikel van Autoblog.nl:

Als je gedoodverfde concurrent al eens met een koffieapparaat op de markt is gekomen, dan weet je wat je als Ferrari zijnde te doen staat: een nóg betere koffiemaker maken. Aanschouw: de Racepresso. Een samenwerking tussen Ferrari en – je raadt het al – Nespresso.

Dit is best briljant, zo’n incognito apparaat. Want met vizier naar beneden zie je nou niet direct dat het hier om een espressomachine gaat. Daar zal menig keukenblok toch wel van opfleuren, een racehelm-style koffiezetter in plaats van het standaard Senseootje. En teveel cafeïne mag dan wat nadelige effecten hebben op je rijgedrag, een welverdiende bak pleur doet het bij ons op de redactie altijd wel goed. (Theedrinker autoblogger uitgezonderd.)
Helaas, dit is nog maar een eenmalig probeersel. Het is niet zeker of ze deze Racepresso ook daadwerkelijk op de markt gaan brengen. Maar wij zeggen: laat maar komen.
Bijlagen
racepresso.jpg
racepresso.jpg (88.39 KiB) 4669 keer bekeken
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Bas
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 12:09

Re: Lekkere Koffie

Bericht door Bas »

Gaaf apparaat. Ik heb zelf thuis alleen een Senseo (I know..) maar wil tzt nog wel een beter apparaat aanschaffen. Ik ga in ieder geval stoppen met automatenkoffie, dat heeft niets met koffie te maken. Tijdens de vakantie bijna geen koffie gedronken, dat ga ik maar even volhouden, alleen lekkere koffie (en 's ochtends een Senseootje), anders geen.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Lekkere Koffie

Bericht door wouter »

Bas schreef:Ik heb zelf thuis alleen een Senseo (I know..) maar wil tzt nog wel een beter apparaat aanschaffen. Ik ga in ieder geval stoppen met automatenkoffie, dat heeft niets met koffie te maken.
Haha :lol: Senseo is idd echt shit, je gaat er zelfs van uit je mond stinken :lol: zelf heb ik die machine van Philips ook thuis, al drink ik voornamelijk, je raadt het vast al.... Nespresso! ;)

Dat is dan ook meteen het enige apparaat wat ik je echt kan aanraden! Wat een sublieme koffie en service! Keer op keer!

Alleen... Het is niet goedkoop als je veel koffie drinkt/veel thuis bent! Dan is een extra Senseo wel handig om de kosten te drukken! :D

Cup Nespresso, de goedkoopste cup: 33 eurocent!
Pad Senseo dark roast: 7 cent!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Lekkere Koffie

Bericht door wouter »

Heeft iemand se cups van DE al geproefd?
http://douweegbertsenmeer.nl/Pages/Prod ... Dgodghhe9w
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Lekkere Koffie/Nespresso

Bericht door wouter »

Bijna de special edition over het hoofd gezien, lijkt me wel een lekkere cup, dus maar snel even besteld.

Kennen jullie deze witte cup al?
Onirio is de nieuwe Spring Limited Edition Coffee 2011 van Nespresso. De nieuwe Grand Cru van Nespresso is gehuld in een parelwitte capsule en heeft een intensiteit van 5 op de Nespresso schaal.

Onirio bestaad uit een blend van verschillende Ethiopische koffiesoorten. Door de lichtere branding heeft Onirio een geconcentreerde body met bloemachtige noten van jasmijn en oranjebloesem. Voor deze Limited Edition werd tevens een uniek kopje ontworpen.

Vanaf eind maart is de Limited Edition en het kopje beschikbaar via de Nespresso Club en in de Nespresso Boutiques in Nederland.
Nespresso_onirio_01.jpg
Nespresso_onirio_01.jpg (26.28 KiB) 4482 keer bekeken
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 21:55
Contacteer:

Re: Lekkere Koffie/Nespresso

Bericht door Eefbulder »

Heb de D.E. geproefd het leek nml wel makelijk dat je het gewoon bij A.H. kunt meenemen.
In eerste instantie viel het me flink tegen door wat minder water te gebruiken werd het wat smaakvoller.
Voor noodgevallen is het wel te doen en een stuk beter dan die Senseo drank maar het haalt het niet bij het orgineel.
Als je er aan denkt dat de Nespresso espresso maakt en de Senseo een soort van koffie ( waarvan de dark roasted nog wel gaat) kan het niet echt tegenvallen.
Ik heb ook eens een Malongo (?) aparaat gehad geen succes!
groet,
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Lekkere Koffie/Nespresso

Bericht door wouter »

Eefbulder schreef:Ik heb ook eens een Malongo (?) aparaat gehad geen succes!
Apart apparaat ;-) gezien de website en de hits op Google is het product redelijk passé.
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”