Info geschenkverpakking Cognac de l'asterie
Info geschenkverpakking Cognac de l'asterie
hallo,
wie kan mij iets vertellen over een geschenkverpakking Cognac de l'asterie. Er zitten bij de fles van 70 cl 2 kleine cognac glaasjes met hetzelfde opschrift.
Hoe oud is deze, waarde etc.
wie kan mij iets vertellen over een geschenkverpakking Cognac de l'asterie. Er zitten bij de fles van 70 cl 2 kleine cognac glaasjes met hetzelfde opschrift.
- Bijlagen
-
- P1000699.JPG (101.19 KiB) 4329 keer bekeken
Re: Info geschenkverpakking Cognac de l'asterie
Er is weinig over terug te vinden.4me schreef:hallo,
Een merk dat niet meer bestaat.
Waarde : geen idee.
Enkel een verzamelaar (als hij al interesse heeft) geeft er "iets" voor.
Ook te vinden : http://www.rotary-cognac-record.org/a-l ... -n%C2%B015
Sommigen weten er wel een prijs aan toe te kennen:
Klik hier. Dat is wel een 3 liter fles.
of klik hier
of hier.
Op marktplaats wordt hij ook aangeboden, of is dat die van jou?
Wat het precies voor bedrijfje is? De Bianchi klinkt Italiaans, maar zou gevestigd zijn in Angeac-Champagne?
of klik hier
of hier.
Op marktplaats wordt hij ook aangeboden, of is dat die van jou?
Wat het precies voor bedrijfje is? De Bianchi klinkt Italiaans, maar zou gevestigd zijn in Angeac-Champagne?
Ik had ook even gegoogeld, maar veel is er niet te vinden.Ton schreef:Sommigen weten er wel een prijs aan toe te kennen:
of klik hier
of hier.
Zelfs in het boek van Paczensky vind ik niets.
Ton, hoeveel is dit setje voor u waard ?
Volgens mij wel.Ton schreef: Op marktplaats wordt hij ook aangeboden, of is dat die van jou?
- Hans
- Cognac Connaisseur
Heb even bij de BNIC gekeken, hadden jullie mogelijk ook al gedaan. Enige cognachuis in Angeac-Champagne is de Luze. Levert dus niets op.
Er zijn ook etiketten van de l'Asterie die "Négociant à Cognac" vermelden.
Er zijn ook etiketten van de l'Asterie die "Négociant à Cognac" vermelden.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Klopt Hans, had ik ook al gezien. Maar ook in Cognac staat nergens iets wat ook maar op Asterie lijkt.
Volgens Conal en Behrendt is De Luze overigens ook in Cognac gevestigd i.t.t. wat bij het BNIC staat. Vreemde zaak...
Verder zitten in Angeac-Champagne ook nog Charpentier, Lheraud en Signature de France.
Roland,
De waarde van het setje? Geen idee. De fles zelf is voor mij niet zoveel waard. Ik zou zeggen 40-60 euro max. Vooral ook omdat ik geen idee heb of hij een beetje smaakt... Maar Oldliquors ziet er veel meer in...
Er staat VSOP op, maar volgens Oldliquors zou het een 30 jaar oude cognac kunnen zijn (uit veertiger jaren die in 70-er jaren is gebotteld). Als dat zo is, dan kan hij meer waard zijn. Voor mij zou hij dan op 60-80 euro geschat mogen worden.
Het bijzondere is natuurlijk wel dat hij niet meer gemaakt wordt en dat er nog maar een zeer beperkt aantal flessen van in omloop zullen zijn. Aan dat aspect is moeilijk een prijs te koppelen. Misschien zijn er mensen die daar £975 voor willen neertellen
Volgens Conal en Behrendt is De Luze overigens ook in Cognac gevestigd i.t.t. wat bij het BNIC staat. Vreemde zaak...
Verder zitten in Angeac-Champagne ook nog Charpentier, Lheraud en Signature de France.
Roland,
De waarde van het setje? Geen idee. De fles zelf is voor mij niet zoveel waard. Ik zou zeggen 40-60 euro max. Vooral ook omdat ik geen idee heb of hij een beetje smaakt... Maar Oldliquors ziet er veel meer in...
Er staat VSOP op, maar volgens Oldliquors zou het een 30 jaar oude cognac kunnen zijn (uit veertiger jaren die in 70-er jaren is gebotteld). Als dat zo is, dan kan hij meer waard zijn. Voor mij zou hij dan op 60-80 euro geschat mogen worden.
Het bijzondere is natuurlijk wel dat hij niet meer gemaakt wordt en dat er nog maar een zeer beperkt aantal flessen van in omloop zullen zijn. Aan dat aspect is moeilijk een prijs te koppelen. Misschien zijn er mensen die daar £975 voor willen neertellen

Dan denk ik spontaan... hoelang moet je geduld hebben ?Ton schreef:Roland,
Het bijzondere is natuurlijk wel dat hij niet meer gemaakt wordt en dat er nog maar een zeer beperkt aantal flessen van in omloop zullen zijn.
Aan dat aspect is moeilijk een prijs te koppelen.
Misschien zijn er mensen die daar £975 voor willen neertellen
hallo mensen,
bedankt voor jullie reacties.
Het is dus een kwestie van gewoon eens even afwachten. Ja ik heb hem idd op marktplaats staan.
Het is niet zo dat hij in de weg staat maar als er verzamelaars/ liefhebbers zijn dan wil ik hem eventueel wel voor een goede prijs wegdoen.
Dat hij niet meer gemaakt wordt is natuurlijk ook wel leuk.
Dus gewoon een kwestie van geduld zoals we hier in het zuiden zeggen.
gr Ed
Het is dus een kwestie van gewoon eens even afwachten. Ja ik heb hem idd op marktplaats staan.
Het is niet zo dat hij in de weg staat maar als er verzamelaars/ liefhebbers zijn dan wil ik hem eventueel wel voor een goede prijs wegdoen.
Dus gewoon een kwestie van geduld zoals we hier in het zuiden zeggen.

gr Ed
- Hans
- Cognac Connaisseur
De BNIC lijst is niet compleet, is me al vaker opgevallen. Je zou toch verwachten van wel.Ton schreef:Volgens Conal en Behrendt is De Luze overigens ook in Cognac gevestigd i.t.t. wat bij het BNIC staat. Vreemde zaak...:
Lheraud zit in Angeac Charente (wederom volgens BNIC), Charpentier klopt (vind je niet bij BNIC) en Signature de France (ook niet bij BNIC) verkoopt zo'n beetje alles wat vloeibaar is. Vond ik in Neuilly sur Seine. De cognac-divisie zal wel in Angeac zitten.Ton schreef:Verder zitten in Angeac-Champagne ook nog Charpentier, Lheraud en Signature de France.
Heb je je boeken er op nageslagen of heb je nog andere online bronnen?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Laat iets weten wanneer je de fles verkocht hebt.4me schreef:hallo mensen,
Dus gewoon een kwestie van geduld zoals we hier in het zuiden zeggen.![]()
gr Ed
Ik ben benieuwd wanneer.