
Motor
Motor
Naast cognac en chocolade heb ik nog een grote 'weakness'; mijn motor! Ik heb een jaar geleden een tweedehands Kawasaki gekocht; een 1400 GTR. Voor wie dit niets zegt, het is een echte toermotor en dus prima geschikt voor motorvakanties (waarvan ik hou). Gewoon een paar kleren achterop en lekker een paar uren rijden. In de zomer wordt het dan de langverwachte reis naar Croatie! Misschien kom ik daar ook nog wel nieuwe dranken tegen 

Laatst gewijzigd door MaaikeDV op di 30 apr 2013, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
All this has happened before, and all this will happen again
- Hans
- Cognac Connaisseur
- Berichten: 2634
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Motor
Prima combinatie, cognac en motoren, hoewel niet tegelijkertijd.
Persoonlijk ben ik BMW R1150RT rijder. In mei naar de Eifel met vrienden en in september naar de Dolomieten. De K1600GT van BMW al eens geprobeerd?

Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Re: Motor
Nog steeds motor rijder Hans?Hans schreef:Prima combinatie, cognac en motoren, hoewel niet tegelijkertijd.Persoonlijk ben ik BMW R1150RT rijder. In mei naar de Eifel met vrienden en in september naar de Dolomieten. De K1600GT van BMW al eens geprobeerd?
Ik ben momenteel motor lessen aan het volgen, vooral omdat het een lange droom is maar ook mede omdat ik voor mijn werk binnenkort veel naar Rotterdam i.p.v. Den Haag zal moeten rijden. Dit zal met de auto nog meer reistijd betekenen aangezien er niet in de buurt of bij de cliënt geparkeerd kan worden. Ook de files richting Rotterdam zullen niet mals zijn. OV is gezien de ongelukkige verbindingen ook niet geheel een optie.
Ik zit zelf met een scheef oog te kijken naar een Honda Deauville of BMW K75 (S of RT). Heb jij tips?
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
- Hans
- Cognac Connaisseur
- Berichten: 2634
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Motor
Hoi Wouter,
Heb zelf ooit ook een Deauville gehad, de 650. Is een lekkere soepel motor, vooral de 700. Wel een beetje licht naar mijn smaak. Heb de laatste jaren met veel plezier BMW R1150RT gereden. Heb er twee gehad, met de ene 110.000 km tot hij stierf tegen de vangrail en de laatste 60.000 km gereden. Ik was vanaf zomer 2015 uit de running vanwege een frozen shoulder, die het motorrijden onmogelijk maakte. En toen ik afgelopen mei met twee vrienden weer richting Eifel ging werd mijn motor in Limburg, bij de Wilhelminatoren in Vaals gestolen. Stond gewoon op slot. Dus nu even motorloos. Ben aan het sparen, wordt een K1200LT (2005-2009) of K1600GT(L). Afhankelijk van het uiteindelijke spaarbedrag
Je begrijpt, ik ben BMW-fan.
De oudere K modellen zijn erg goed, hoewel wat lastiger aan exemplaren met weinig kilometers te komen. Goed adres (wel wat verder weg): De Knalpot in Rilland
Als je veel kilometers wilt maken: Honda of BMW. Kijk maar wat er 's winters rijdt...... Heb jaren 30.000 km per jaar gereden, maar ben een beetje klaar met woon-werk verkeer. Saai en veel agressie op de weg. Dat is de laatste 10 jaar erg toegenomen.
Rijden in de bergen blijft fantastisch, vooral de dolomieten zijn bij mij en mijn vrouw favoriet. Maar dichterbij is de Eifel ook de moeite waard.
Sukses!
Hans
Heb zelf ooit ook een Deauville gehad, de 650. Is een lekkere soepel motor, vooral de 700. Wel een beetje licht naar mijn smaak. Heb de laatste jaren met veel plezier BMW R1150RT gereden. Heb er twee gehad, met de ene 110.000 km tot hij stierf tegen de vangrail en de laatste 60.000 km gereden. Ik was vanaf zomer 2015 uit de running vanwege een frozen shoulder, die het motorrijden onmogelijk maakte. En toen ik afgelopen mei met twee vrienden weer richting Eifel ging werd mijn motor in Limburg, bij de Wilhelminatoren in Vaals gestolen. Stond gewoon op slot. Dus nu even motorloos. Ben aan het sparen, wordt een K1200LT (2005-2009) of K1600GT(L). Afhankelijk van het uiteindelijke spaarbedrag

De oudere K modellen zijn erg goed, hoewel wat lastiger aan exemplaren met weinig kilometers te komen. Goed adres (wel wat verder weg): De Knalpot in Rilland
Als je veel kilometers wilt maken: Honda of BMW. Kijk maar wat er 's winters rijdt...... Heb jaren 30.000 km per jaar gereden, maar ben een beetje klaar met woon-werk verkeer. Saai en veel agressie op de weg. Dat is de laatste 10 jaar erg toegenomen.
Rijden in de bergen blijft fantastisch, vooral de dolomieten zijn bij mij en mijn vrouw favoriet. Maar dichterbij is de Eifel ook de moeite waard.
Sukses!
Hans
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Re: Motor
Dat zijn echt grote motoren Hans!Hans schreef:Ben aan het sparen, wordt een K1200LT (2005-2009) of K1600GT(L). Afhankelijk van het uiteindelijke spaarbedrag

Heel begrijpelijk, ik ook wel een beetje.Hans schreef:Je begrijpt, ik ben BMW-fan.
Das niet zo mooi! Mijn moeder heeft het gehad aan één arm en nu is de andere aan de beurt. Schijnt erg pijnlijk en hinderlijk te zijn! Ben je er nu helemaal vanaf?Hans schreef:Ik was vanaf zomer 2015 uit de running vanwege een frozen shoulder, die het motorrijden onmogelijk maakte.
Thanks voor de tip, zal ik onthouden. Een buurman heeft zijn K75RT uit 1992 al aan mij aangeboden als ik mijn felbegeerde pasje heb. Staat 45.000km op de teller en ziet goed onderhouden uit. Vraagt alleen wel de hoofdprijs, das dan weer jammer. Ben benieuwd of het iets voor mij is, daar ik tot dusver alleen op een Honda CB650F heb gereden.Hans schreef:De oudere K modellen zijn erg goed, hoewel wat lastiger aan exemplaren met weinig kilometers te komen. Goed adres (wel wat verder weg): De Knalpot in Rilland
Herkenbaar, ook in de auto. Achja, waar gaat het naartoe in deze wereld? Weet nog niet of ik veel in de winter zal gaan rijden, eerst maar eens ervaring opdoen.Hans schreef:Als je veel kilometers wilt maken: Honda of BMW. Kijk maar wat er 's winters rijdt...... Heb jaren 30.000 km per jaar gereden, maar ben een beetje klaar met woon-werk verkeer. Saai en veel agressie op de weg. Dat is de laatste 10 jaar erg toegenomen.

"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
- Hans
- Cognac Connaisseur
- Berichten: 2634
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Motor
1200 is wat zwaarder en wat minder soepel dan de 1600. Beiden rijden erg lekker.wouter schreef:Dat zijn echt grote motoren Hans!Die K1600 is een 6 cylinder motorfiets! Wow! K1200LT is erg dik, lijkt wel dikker/groter dan die K1600?!
Grotendeels wel. Genoeg om weer motor te rijden iig.wouter schreef:Das niet zo mooi! Mijn moeder heeft het gehad aan één arm en nu is de andere aan de beurt. Schijnt erg pijnlijk en hinderlijk te zijn! Ben je er nu helemaal vanaf?
45k is voor zo'n motor niet heel veel, mits goed onderhouden. En als hij hem aan zijn buurman wil verkopen zal hij wel zeker van zijn zaak zijn. Qua prijs even goed rondkijken, om niet te veel te betalen. Zou er wel uitgebreid op rijden als ik jou was. Wel een verschil met een CB650Fwouter schreef:Een buurman heeft zijn K75RT uit 1992 al aan mij aangeboden als ik mijn felbegeerde pasje heb. Staat 45.000km op de teller en ziet goed onderhouden uit. Vraagt alleen wel de hoofdprijs, das dan weer jammer. Ben benieuwd of het iets voor mij is, daar ik tot dusver alleen op een Honda CB650F heb gereden.
Hoeft ook niet, maar de motoren die je in de winter niet ziet rijden gaan dan stukwouter schreef:Weet nog niet of ik veel in de winter zal gaan rijden, eerst maar eens ervaring opdoen.

Helaas, dat is in Nederland niet in iedere sector of bij iedere werkgever een optie. Bij de mijne niet iig.Christine schreef:Firma wagen vragen zoals mijn man, geen kosten en geen miserie, of firma brommer
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Re: Motor
OplossingHans schreef:Helaas, dat is in Nederland niet in iedere sector of bij iedere werkgever een optie. Bij de mijne niet iig.Christine schreef:Firma wagen vragen zoals mijn man, geen kosten en geen miserie, of firma brommer


Mvg
Christine
Re: Motor
Lijkt idd mooi soepel te zijn, maar man wat een groot apparaat. Bijna een autoHans schreef:1200 is wat zwaarder en wat minder soepel dan de 1600. Beiden rijden erg lekker.wouter schreef:Dat zijn echt grote motoren Hans!Die K1600 is een 6 cylinder motorfiets! Wow! K1200LT is erg dik, lijkt wel dikker/groter dan die K1600?!

En in andere gevallen heb je zo'n firma wagen maar kun je hem niet gebruiken omdat het middels files of het niet kunnen parkeren ontmoedigd wordt.Christine schreef:OplossingHans schreef:Helaas, dat is in Nederland niet in iedere sector of bij iedere werkgever een optie. Bij de mijne niet iig.Christine schreef:Firma wagen vragen zoals mijn man, geen kosten en geen miserie, of firma brommer
...Andere werkgever of andere sector zoeken
Mvg
Christine
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Re: Motor
Ik ben begonnen met een Ducati Monster 750.
Een leuke fun bike, alleen vrouwtje achterop geen succes. Na 2 jaar verkocht en een Honda VFR 750 voor terug gehaald.
Lekker recht zitten op de motor en betrouwbaar. Was bij Ducati toch anders helaas.
Deze VFR 750 heb ik nu 12 jaar.
Sinds het vaderschap veel minder gaan rijden, ik denk herkenbaar voor vaders/moeders.
Een leuke fun bike, alleen vrouwtje achterop geen succes. Na 2 jaar verkocht en een Honda VFR 750 voor terug gehaald.
Lekker recht zitten op de motor en betrouwbaar. Was bij Ducati toch anders helaas.
Deze VFR 750 heb ik nu 12 jaar.
Sinds het vaderschap veel minder gaan rijden, ik denk herkenbaar voor vaders/moeders.