roi des rois xo

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
jimjunior
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

roi des rois xo

Bericht door jimjunior »

Hallo,

ik heb gisteren een fles, 1 liter, Roi des Rois XO cognac van iemand gekregen. Hij vertelde dat dezeredelijk oud zou moeten zijn. ik heb geprobeerd te googlen om meer te weten te komen over deze fles, maar kom niet veel verder.

Wie weet er meer? Ben ook benieuwd naar de waarde van de fles.....m.a.w. bewaren, verkopen of opdrinken ;-)

Alvast bedankt!

groet,
Jim
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: roi des rois xo

Bericht door Ton »

Is het deze?
roi des rois.png
roi des rois.png (70.66 KiB) 2392 keer bekeken
Het is een merk van Unicognac, een B-merk.
De XO is in elk geval ouder dan 6 jaar, meestal ouder dan 10 jaar. Dat is de leeftijd van de cognac op het moment van botteling.
De fles is mogelijk al veel ouder, maar is daarmee niet waardevoller. Tenzij het een collectors item wordt.
In Nederland is deze cognac volgens mij niet meer verkrijgbaar. In het buitenland (buiten Europa) waarschijnlijk nog wel.
Een prijs weet ik niet. Hij zal destijds tussen 50 en 80 euro hebben gekost, vermoed ik.
jimjunior
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

Bericht door jimjunior »

Ton schreef:Is het deze?
De bijlage roi des rois.png is niet meer beschikbaar
Het is een merk van Unicognac, een B-merk.
De XO is in elk geval ouder dan 6 jaar, meestal ouder dan 10 jaar. Dat is de leeftijd van de cognac op het moment van botteling.
De fles is mogelijk al veel ouder, maar is daarmee niet waardevoller. Tenzij het een collectors item wordt.
In Nederland is deze cognac volgens mij niet meer verkrijgbaar. In het buitenland (buiten Europa) waarschijnlijk nog wel.
Een prijs weet ik niet. Hij zal destijds tussen 50 en 80 euro hebben gekost, vermoed ik.
bedankt voor je reactie! Het betreft een andere fles, zie foto. Om de hals van de fles zit een kettinkje.
Bijlagen
Amersfoort-20130716-01251.jpg
Amersfoort-20130716-01251.jpg (41.47 KiB) 2378 keer bekeken
Roland
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Roland »

Er staat er ééntje te koop op :

http://www.ebay.de/itm/Cognac-ROI-de-RO ... 27d5977156

Mvg,
RolanD