Wie heeft er info over volgende producenten en vooral hun gamma.
Jean Fort a Eraville, Jean Philippe Boulay a Touzac, Sylvelune a Lignieres, Pierre Frédon a Juillac le coq, Font Arnat a Lignieres, Pelluchon a Verrières, Daniel Brugier a Verrières.
producenten
Re: producenten
Je kunt hier opzoeken :rancio schreef:Wie heeft er info over volgende producenten en vooral hun gamma.
Jean Fort a Eraville, Jean Philippe Boulay a Touzac, Sylvelune a Lignieres, Pierre Frédon a Juillac le coq, Font Arnat a Lignieres, Pelluchon a Verrières, Daniel Brugier a Verrières.
http://www.bnic.fr/cognac/_fr/1_annuair ... ge=avancee
Maar, ik vind er slechts 2 terug :
Pelluchon Monique, La Font, 16130 Verrieres
Marques de Cognac : Roger Pelluchon
G.A.E.C. De Font Arnat, Le Maine Guerre, 16130 Lignieres Sonneville
Jean-François Biteaud : Tel 05 45 80 50 14
email : gaec-de-font-arnat@wanadoo.fr
alvast bedankt, kan hier al weg mee. 

- Hans
- Cognac Connaisseur
Intrigerende selectie, ben benieuwd naar de achtergrond ervanrancio schreef:Wie heeft er info over volgende producenten en vooral hun gamma.
Hoeft niet alles te zeggen, de BNIC-lijst is vreemd genoeg incompleet.Roland schreef:Maar, ik vind er slechts 2 terug
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
- Hans
- Cognac Connaisseur
Nog even wat speurwerk verricht naar de overige producenten die je noemt:
Anaël & Jean Philippe Boulay
Les Evêques / 16120 Touzac
+33 (0)5 45 97 52 32
Cognac de la Charmille, alleen in VS-kwaliteit. Ze produceren sinds 1992 op 8 ha in de Grande Champagne Bron: Terre de Saveurs
Georges & Daniel Brugier
Bois Bajot
16130 Verrières
+33 (0)5 45 83 02 93
Ook een jong bedrijf, in 1990 ingeschreven in het Registre du Commerce et des Sociétés (RCS)
Van Jean Fort in Eraville heb ik alleen een link gevonden: http://www.cognac-pineau-fort.com
Maar helaas werkt die niet.
Pierre Frédon
La Barre
16130 Juillac le Coq
+33 (0)5 45 83 36 47
In 1984 ingeschreven in het RCS
Sylvelune in Lignières vind ik een aparte vermelding waard. Opgenomen in het forum Cognac merken en soorten, hier
Anaël & Jean Philippe Boulay
Les Evêques / 16120 Touzac
+33 (0)5 45 97 52 32
Cognac de la Charmille, alleen in VS-kwaliteit. Ze produceren sinds 1992 op 8 ha in de Grande Champagne Bron: Terre de Saveurs
Georges & Daniel Brugier
Bois Bajot
16130 Verrières
+33 (0)5 45 83 02 93
Ook een jong bedrijf, in 1990 ingeschreven in het Registre du Commerce et des Sociétés (RCS)
Van Jean Fort in Eraville heb ik alleen een link gevonden: http://www.cognac-pineau-fort.com
Maar helaas werkt die niet.
Pierre Frédon
La Barre
16130 Juillac le Coq
+33 (0)5 45 83 36 47
In 1984 ingeschreven in het RCS
Sylvelune in Lignières vind ik een aparte vermelding waard. Opgenomen in het forum Cognac merken en soorten, hier
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Een opmerkelijk lijstje van onbekende producenten! Hoe ben je hier aan gekomen?
Jean Vivien Fort was ik al wel eens tegengekomen, maar volgens mij produceerde hij geen cognac, wel pineau. Een recente vermelding op webwiki doet echter vermoeden dat hij nu ook begonnen is cognac te produceren.
Boulay was voor mij geheel onbekend, evenals Sylvelune.
Ook Frédon was mij onbekend, maar ik vraag me af of hij wel cognac maakt. Hij staat ingeschreven als viticulteur, dus hij zal wijn maken. Verder heb ik geen informatie kunnen vinden waaraan ik kan afleiden dat hij cognac maakt. Mogelijk verkoopt hij zijn wijn wel aan een bouilleur-de-profession.
Font Arnat kende ik wel, met merk 'Fontaine de Font Arnat'.
Pelluchon kende ik ook, maar ik heb er zo weinig over kunnen vinden, dat het te betwijfelen valt of deze Roger Pelluchon nog actief is, ondanks de vermelding bij het BNIC.
Ten slotte Daniel Brugier, aan mij volstrekt onbekend, maar hij schijnt in 2006 een 2e plaats gewonnen te hebben voor zijn eau-de-vie, zie hier.
Waarschijnlijk verkoopt hij zijn productie dus aan cognachuizen en maakt hij niet zelf cognac.
In dit artikel kwam ik nog twee namen tegen die mij onbekend waren: Courtin en Chaissou. De laatste is zo te zien ook een producent van eau-de-vie die aan cognachuizen levert, maar Jean-Noël Courtin maakt dus grande champagne cognac! Ik heb hier wat informatie over hen kunnen vinden.
Als iemand meer weet over deze producenten, dan hoor ik het graag.
En nogmaals: hoe kwam je aan die namen, Rancio?
Jean Vivien Fort was ik al wel eens tegengekomen, maar volgens mij produceerde hij geen cognac, wel pineau. Een recente vermelding op webwiki doet echter vermoeden dat hij nu ook begonnen is cognac te produceren.
Ook Frédon was mij onbekend, maar ik vraag me af of hij wel cognac maakt. Hij staat ingeschreven als viticulteur, dus hij zal wijn maken. Verder heb ik geen informatie kunnen vinden waaraan ik kan afleiden dat hij cognac maakt. Mogelijk verkoopt hij zijn wijn wel aan een bouilleur-de-profession.
Pelluchon kende ik ook, maar ik heb er zo weinig over kunnen vinden, dat het te betwijfelen valt of deze Roger Pelluchon nog actief is, ondanks de vermelding bij het BNIC.
Ten slotte Daniel Brugier, aan mij volstrekt onbekend, maar hij schijnt in 2006 een 2e plaats gewonnen te hebben voor zijn eau-de-vie, zie hier.
Waarschijnlijk verkoopt hij zijn productie dus aan cognachuizen en maakt hij niet zelf cognac.
In dit artikel kwam ik nog twee namen tegen die mij onbekend waren: Courtin en Chaissou. De laatste is zo te zien ook een producent van eau-de-vie die aan cognachuizen levert, maar Jean-Noël Courtin maakt dus grande champagne cognac! Ik heb hier wat informatie over hen kunnen vinden.
Beste Ton,Ton schreef:Een opmerkelijk lijstje van onbekende producenten! Hoe ben je hier aan gekomen?
door opzoekingen op het internet, en bij het maison de la grande champagne. Sorry voor de late reactie, maar ben net terug van de cognac streek, dus bij deze...