Courvoisier de luxe 1966

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
Michael
Cognac VS
Cognac VS

Courvoisier de luxe 1966

Bericht door Michael »

Hallo forum,

In een ander topic reeds gelezen over iemand die een fles van '71 in de aanbieding had.

De reacties hierop waren dat de waarde ongeveer een 25 € was.

Nu had ik echter een link gevonden, waarop deze fles (wel in een kanonnetje als versiering), zomaar eventjes 200€ kost:

http://www.jahrhundertweine.de/shpSR.ph ... 506&p2=508

Hoe komt het dat de ene fles, maar 25€ waard is, en de andere 200€ ?

(ik vermoed dat die op de link dan een speciale fles is, maar er staat niet direct een jaartal bij, enkel minstens 40à 50j oud, maar dat was die andere fles ook natuurlijk.)

Zelf heb ik momenteel een fles , jaartal 1966, dus de waarde ligt dan ergens tussen 25€ en 200€ ?

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt voor de uitleg !
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Re: Courvoisier de luxe 1966

Bericht door Hans »

Beste Michael,

Welkom op het forum. Heb je vraag verplaatst van het merkenforum (waar cognacs beschreven worden) naar dit forum, hoewel het ook onder vraag en aanbod thuis zou kunnen horen.

De uitleg bij de andere fles is ook op die van jou van toepassing. met dit verschil, dat jouw fles niet uit 1966 is maar van na 1966.

Dat men er bij Jahrhundertweine € 199,-- voor vraagt, betekent nog niet dat dat de waarde is. Bovendien krijg je er daar een kanon bij :D

Ik zou zeggen: plaats je fles op Ebay, o.i.d. en kijk wat er op geboden wordt.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Michael
Cognac VS
Cognac VS

Re: Courvoisier de luxe 1966

Bericht door Michael »

Vriendelijk bedankt voor de toelichting.

Als het inderdaad zo is dat waarde zich beperkt tot 25 €, dan kan ik ze misschien openen om er van te proeven.

Anderzijds is het dan missschien weer zonde dat een leek zich tegoed doet aan zoiets.

Maar, gelet op de geringe waarde, zal dit dus geen exclusieve cognac zijn.

Verbeter/adviseer mij gerust.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”