Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
Gebruikersavatar
CarpeConniaco
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 21 mar 2021, 21:41

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door CarpeConniaco »

Roland schreef:Heerlijk om te lezen.
Yes, indeed!
"It is well to remember that there are five reasons for drinking: the arrival of a friend, one’s present or future thirst, the excellence of the cognac, or any other reason" - W.C. Fields ;)
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Gisteren heb ik mijn oudere fles Vesper geopend. Helaas brak de kurk gelijk af. Met veel voorzichtigheid kon ik de rest van de kurk uit de fles krijgen zodat ik gelukkig niets door een koffiefilter gieten. Ik was was sceptisch, gezien mijn 1ste ervaring met een Vesper een jaar of 2 geleden, maar ik ben zeer aangenaam verrast. Deze is stukken beter dan die nieuwe versie.
Bijlagen
Vesper.jpg
Vesper kurk 2.jpg
Vesper kurk 1.jpg
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Nog een glaasje Dudognon Héritage vanavond. Niet te geloven dat ik exact 3 jaar geleden deze cognac de grond heb ingeboord, bij wijze van spreken dan. Ik weet niet waarom ik die toen niet goed vond. Mss zat ik nog teveel met mijn gedachten bij single malt en gaf ik cognac niet genoeg tijd of moest ik nog gewend geraken aan de delicatere aanpak van cognac. Geen idee. Ik weet alleen dat ik heel blij ben dat ik hier weer een fles van heb. Super lekker vind ik dit.
Bijlagen
dudognon héritage.jpg
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roland »

JohanB schreef: za 25 sep 2021, 23:07 Nog een glaasje Dudognon Héritage vanavond. Niet te geloven dat ik exact 3 jaar geleden deze cognac de grond heb ingeboord, bij wijze van spreken dan. Ik weet niet waarom ik die toen niet goed vond. Mss zat ik nog teveel met mijn gedachten bij single malt en gaf ik cognac niet genoeg tijd of moest ik nog gewend geraken aan de delicatere aanpak van cognac. Geen idee. Ik weet alleen dat ik heel blij ben dat ik hier weer een fles van heb. Super lekker vind ik dit.
Ik heb mijn fles vorige week geledigd.
Heb 3 nieuwe geöpend :
- Raymond Ragnaud : Réserve Rare
- Tesseron : XO Passion (speciale Noorse uitgave : Skiflyveren Signature 251,5) (= wereldrecord skivliegen)
- Jenssen : XO
242928307_288234742823951_499388487803085308_n.jpg
De Raymond Ragnaud Réserve Rare valt mij een beetje tegen. Heeft "air" nodig.
De Jenssen XO vind ik het beste.
Jenssen is jaren geleden overgenomen door Russen, die het opnieuw verkocht hebben aan Tesseron.
Mocht je deze ergens vinden, niet twijfelen.
Laatst gewijzigd door Roland op zo 26 sep 2021, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

Die nieuwe die voor cognac-expert voor €127 staat?
update: in Italie (via ebay.be) voor 109 plus 19 verzendkosten, maar bij Calvados.de voor 219!
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roland »

Ton schreef: zo 26 sep 2021, 14:26 Die nieuwe die voor cognac-expert voor €127 staat?
update: in Italie (via ebay.be) voor 109 plus 19 verzendkosten, maar bij Calvados.de voor 219!
Ok, je bedoelt Jenssen XO.

Opgelet : NIET Jenssen XO Carte Blanche. (is een goedkopere XO)
Laatst gewijzigd door Roland op zo 26 sep 2021, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Ton schreef: zo 26 sep 2021, 14:26update: in Italie (via ebay.be) voor 109 plus 19 verzendkosten, maar bij Calvados.de voor 219!
Oppassen met wat je koopt van sterke drank op ebay dat uit Italië komt. Persoonlijk laat ik alle flessen sterke drank met een tax label van Italië links liggen, hoe aantrekkelijk de prijs ook is.

EDIT: Blijkbaar is de verkoper op ebay een echte webshop uit Italië. Maar toch, zelfs dan zou ik persoonlijk het niet riskeren.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

Eergisteren heb ik het laatste restje van de Bossis XO Edition Limitée no. 1 (met dank aan Jurrien) opgedronken. Erg spijtig dat ie nu leeg is. Geweldige cognac, je zou eerder aan een grande champagne denken dan aan een fins bois.
En gisteren het laatste van de Frapin VIP XO. Aanvankelijk viel hij wat tegen, maar blijkbaar had hij wat zuurstof nodig. Ook erg jammer dat deze op is, want ik heb er enorm van genoten (met dank aan Roland).
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roland »

Gisteren nog 3 flesjes geöpend.
244328885_3132876430323213_4629294661651231754_n.jpg
Normandin-Mercier : 1971 GC (Noorse uitgave - gebotteld 2015)
Grosperrin : N° 68 FB (55,8%)
Delamain : Vesper oudere uitgave L90122 (iemand enig idee ?)

De Vesper geniet mijn voorkeur.
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”