Jouw laatste Cognac aankoop?

Welke cognac heb je recent nog gekocht?
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 377
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Fuzhou »

Pierre Ferrand Abel.
40% abv. Grande Champagne

45 years in the barrel and another probably 20 years sitting on the shelves.
Bijlagen
IMG_1861.jpeg
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Jurrien »

Twee weken geleden heb ik op een Franse veiling een fles Brillet Centenaire 1900-2000 gekocht. Het zou een Grande Champagne zijn die 70 jaar in het vat heeft gerijpt en daarna ongeveer 30 jaar in een dame-jeanne heeft gezeten. Heeft iemand deze ooit geproefd en zou je je ervaring kunnen delen?

Bijzonderheidje is dat toen ik de fles ging ophalen een tijdsvenster is afgesproken van 14:00 -17:00. Binnen dit tijdslot kom ik mijn aankoop fysiek ophalen. De reis verliep spoedig tot op de Boulevard Périphérique Parijs. Op 14 kilometer afstand circa 10 minuten rijden ontstaat er een file. Ach wat is nieuw. Wij zijn op 10 minuten rijden en het is pas 13:30. Rustig stapvoets verder rijden........

Dat viel tegen na een uur, niet veel opgeschoten, na twee uur nog niet veel meer en na drie uur wordt je wel zenuwachtig. Ga ik 17:00 überhaupt wel halen? Met het zweet op de rug stap ik uiteindelijk om 16:55 binnen. Wat was ik blij met mijn fles.
Nu nog een geschil moment om hem open te maken.

Zoals gevraagd ben ik nieuwsgierig naar jullie ervaringen met deze cognac of een andere cognac van dit cognac huis (dat helaas niet meer bestaat).
Bijlagen
IMG_5991.jpeg
IMG_5990.jpeg
IMG_5989.jpeg
Plaats reactie

Terug naar “Jouw laatste cognacaankoop”