Bestaat er een Nederlandstalige cognac bijbel
Bestaat er een Nederlandstalige cognac bijbel
Ik zou graag een nederlandstalig boek hebben met smaaknotities en alle merken/soorten cognac beetje zoals de bierbijbel maar ik weet niet of zoiets wel bestaat
- Hans
- Cognac Connaisseur
Re: Bestaat er een Nederlandstalige cognac bijbel
Welkom op het cognacforum, Kevin!
In de Nederlandse taal voldoet denk ik Reinier Koops het best aan je vraag. Is online nog wel te koop.
Gert von Paczensky is ook nog wel aan te komen en een stuk uitgebreider, maar ook ouder. Voor de achtergrondinformatie prima, de smaaknotities zijn niet meer actueel.
Recente smaaknotities vind je bij de producenten, de handelaren, op de verschillende internationale reviewsites, en natuurlijk hier op het cognacforum.
Ik weet niet op welk niveau je in wilt stappen, maar Rum&Co heeft op dit moment een VSOP-proefset voor € 16,90. Komen nog wel verzendkosten bij
In de Nederlandse taal voldoet denk ik Reinier Koops het best aan je vraag. Is online nog wel te koop.
Gert von Paczensky is ook nog wel aan te komen en een stuk uitgebreider, maar ook ouder. Voor de achtergrondinformatie prima, de smaaknotities zijn niet meer actueel.
Recente smaaknotities vind je bij de producenten, de handelaren, op de verschillende internationale reviewsites, en natuurlijk hier op het cognacforum.
Ik weet niet op welk niveau je in wilt stappen, maar Rum&Co heeft op dit moment een VSOP-proefset voor € 16,90. Komen nog wel verzendkosten bij
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Heb al best wat cognacs geproefd maar zou graag wat minder bekende leren kennen
- Hans
- Cognac Connaisseur
Dan zul je wellicht niet zo veel hebben aan dit topic voor beginnende cognac drinkers. In het forum Cognac merken en soorten vindt je verschillende minder bekende cognacs in diverse prijsklassen.kevin schreef:Heb al best wat cognacs geproefd maar zou graag wat minder bekende leren kennen
En als je gerichte adviezen wilt zou je wat specifieker kunnen omschrijven wat je al kent en wat je lekker vindt, dan is er altijd wel iemand op het forum die de vraag oppikt.
Verder zijn proeverijen een goed middel om je cognac-horizon te verbreden, die worden hier aangekondigd.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken