Maison d'Aincourt
Maison d'Aincourt
Deze wil ik toch ook niet onvermeld laten: Maison d'Aincourt.
Het is een nieuw merk, het merk is gedeponeerd in 2013. Op hun site lijken ze te willen suggereren dat ze heel oud zijn, omdat ze een connectie leggen met een distillerie uit 1848 waar het spul geproduceerd wordt.
Maison d'Aincourt is ontstaan uit de samenwerking van een liefhebber van heel oude cognacs (hors d'age), een gerenommeerde ontwerper (Patrick Norguet) en een distillateur. Het huis wordt gemanaged door Vincent Norguet, die ook directeur is/was bij Deau voor de Aziatische markt.
Vincent Norguet is ook managing director van Winesolutions die het merk d'Aincourt gedeponeerd heeft.
Ze maken drie cognacs, allen grande champagne: XO Rare, van cognacs tussen de 20 en 50 jaar oud; Extra van cognacs tussen 25 en 70 jaar oud en Premier Cru Limited Edition waarin nog oudere cognac verwerkt zijn. Een en ander moet wel wat kosten! Cognac Only Boutique verkoopt ze.
De flessen hebben een afwijkende (cognac onwaardig?) vorm: Welke distillerie komt nu in aanmerking voor de productie? Deau is zeker niet uit 1848 dus die valt af. Chateau Paulet is uit 1848, maar is geen voor de hand liggende kandidaat aangezien ze eigendom zijn van Cointreau. Als iemand meer weet...?
Het is een nieuw merk, het merk is gedeponeerd in 2013. Op hun site lijken ze te willen suggereren dat ze heel oud zijn, omdat ze een connectie leggen met een distillerie uit 1848 waar het spul geproduceerd wordt.
Maison d'Aincourt is ontstaan uit de samenwerking van een liefhebber van heel oude cognacs (hors d'age), een gerenommeerde ontwerper (Patrick Norguet) en een distillateur. Het huis wordt gemanaged door Vincent Norguet, die ook directeur is/was bij Deau voor de Aziatische markt.
Vincent Norguet is ook managing director van Winesolutions die het merk d'Aincourt gedeponeerd heeft.
Ze maken drie cognacs, allen grande champagne: XO Rare, van cognacs tussen de 20 en 50 jaar oud; Extra van cognacs tussen 25 en 70 jaar oud en Premier Cru Limited Edition waarin nog oudere cognac verwerkt zijn. Een en ander moet wel wat kosten! Cognac Only Boutique verkoopt ze.
De flessen hebben een afwijkende (cognac onwaardig?) vorm: Welke distillerie komt nu in aanmerking voor de productie? Deau is zeker niet uit 1848 dus die valt af. Chateau Paulet is uit 1848, maar is geen voor de hand liggende kandidaat aangezien ze eigendom zijn van Cointreau. Als iemand meer weet...?
Re: Maison d'Aincourt
Ik zal achter 3 weken eens informeren. Misschien verneem ik iets.Ton schreef:Welke distillerie komt nu in aanmerking voor de productie? Deau is zeker niet uit 1848 dus die valt af. Chateau Paulet is uit 1848, maar is geen voor de hand liggende kandidaat aangezien ze eigendom zijn van Cointreau. Als iemand meer weet...?
mvg,
RolanD
- Hans
- Cognac Connaisseur
Inderdaad! Je moet maar durven als nieuwe speler.Ton schreef:Een en ander moet wel wat kosten!
Onwaardig, ach. Lelijk in ieder geval!Ton schreef:De flessen hebben een afwijkende (cognac onwaardig?) vorm:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Het zal wel een reden hebben :Hans schreef:Inderdaad! Je moet maar durven als nieuwe speler.Ton schreef:Een en ander moet wel wat kosten!Onwaardig, ach. Lelijk in ieder geval!Ton schreef:De flessen hebben een afwijkende (cognac onwaardig?) vorm:
Ja, mooie foto (met een naar Wouter)
Bij deze foto stond de tekst: 'Body to body'. Dat vond ik nog wel leuk gevonden
- CognacExpo
- Cognac XO
- Contacteer:
ik heb ze alle 3 geproefd. De XO is inderdaad beetje aan de dure kant, maar die andere twee zijn het geld zeker waard.
€ 300 = XOCognacExpo schreef:ik heb ze alle 3 geproefd. De XO is inderdaad beetje aan de dure kant, maar die andere twee zijn het geld zeker waard.
€ 650 = Extra
€ 1.250 = Premier Cru
Ik vind ze alle 3 aan de dure kant.