De 2de Cognac proeverij!

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

De 2de Cognac proeverij!

Bericht door wouter »

Beste Cognac-liefhebbers,

Ik denk dat het duidelijk is dat de eerste Cognac-Forum Proeverij een zeer groot succes was! Dit moeten we dan ook voortzetten!

Nu heb ik een aantal vragen voor jullie mbt de volgende Cognac proeverijen, waar ik graag antwoord op krijg :D :

-Wat is het leukste aantal personen?
-Iedereen brengt een Cognac in of Wouter regelt de Cognacs, tegen een (kleine) vergoeding? Een combinatie kan natuurlijk ook...
-Als we de Cognac-Forum Proeverijen vaker houden, welke frequentie qua tijd is het leukste/beste?
-Wanneer zullen we de volgende proeverij houden? Oktober, november, december etc....
-Hebben jullie nog tips, aanbevelingen, opmerkingen etc...

Hoor het graag van jullie!

Groeten en hopelijk tot snel wederzien!

Wouter
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 396
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: De 2de Cognac proeverij!

Bericht door Jurrit »

- Het lijkt mij dat een groep van 10 - 15 een mooie omvang is. Bij een grote groep is er weinig aandacht voor elkaars beoordelingen.
- Voordeel als jij het regelt, Wouter, is dat we zeker zijn dat de opbouw van de diverse soorten goed is doordacht.
- Ik denk dat 2 keer per jaar een prima idee is. We spraken daar zaterdag ook al even over.
- Als je het vervolgens een beetje verdeeld lijkt mij november een prima maand.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: De 2de Cognac proeverij!

Bericht door Hans »

Je vragen langs, Wouter:

Aantal personen: ik vond het deze keer wel overzichtelijk. Minder mag, meer dan 15 zou ik niet toejuichen.

Eigen inbreng heeft wellicht het voordeel, dat je uit een bredere range kunt putten. Wel onder regie van een persoon (Wouter) houden, lijkt me. Alle combinaties (vergoeding, eigen inbreng, beide) zijn wat mij betreft prima. Mogelijk krijgen we vaker met donaties te maken.

Frequentie: 3 per jaar?

Volgende: oktober zou mijn keuze zijn, november ook best. In ieder geval niet december, altijd lastig plannen.

Tot slot: Ik begreep, dat tulpglazen lastig te regelen waren. Zou wel mijn voorkeur hebben. Mogelijk een gezamenlijke inspanning van maken?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
alexanderwijnhuis
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 7
Lid geworden op: za 12 jun 2010, 10:43
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De 2de Cognac proeverij!

Bericht door alexanderwijnhuis »

Beste Hans,

ook ik zal op zoek gaan naar tulpglazen ik heb wel een lijntje met een groot glasbedrijf dit type heeft ook zeker mijn voorkeur.
echter is het opvallend hoe soms wijn /cognac een keer uit een ander type glas smaakt/proeft.

groet,

alexander
wijnhuis alexander
Gebruikersavatar
eurotail
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 129
Lid geworden op: do 13 mei 2010, 09:57
Contacteer:

Re: De 2de Cognac proeverij!

Bericht door eurotail »

Ik kan wel een leuke oude fles inbrengen, zal ff in de kast snuffelen. Heb zo nu en dan flessen met een gescheurd label welke voor de verzameling minder interessant zijn maar toch + 100 jaar oud zijn. Vanaf september zou mij het best uitkomen.
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: De 2de Cognac proeverij!

Bericht door wouter »

eurotail schreef:Ik kan wel een leuke oude fles inbrengen, zal ff in de kast snuffelen. Heb zo nu en dan flessen met een gescheurd label welke voor de verzameling minder interessant zijn maar toch + 100 jaar oud zijn. Vanaf september zou mij het best uitkomen.
Lijkt me geweldig! :D ben benieuwd! Neem tzt contact met je op!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Wilmar
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 26
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 12:15
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De 2de Cognac proeverij!

Bericht door Wilmar »

-Wat is het leukste aantal personen?
+/- 15
-Iedereen brengt een Cognac in of Wouter regelt de Cognacs, tegen een (kleine) vergoeding? Een combinatie kan natuurlijk ook...
Flessen die door importeurs beschikbaar gesteld worden is natuurlijk altijd leuk. Wat ook leuk zou zijn als importeurs zelf een verhaal komen doen. Dat men flessen inbrengt is ook prima, maar dan is het wel handig om even wat controle te houden op het aantal en de verdeling.
-Als we de Cognac-Forum Proeverijen vaker houden, welke frequentie qua tijd is het leukste/beste?
2 - 4x per jaar
-Wanneer zullen we de volgende proeverij houden? Oktober, november, december etc....
Oktober / November. December is een volle maand.
-Hebben jullie nog tips, aanbevelingen, opmerkingen etc...
Ga zo door! Misschien een paar dozen glazen halen bij de Sligro.
alexanderwijnhuis
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 7
Lid geworden op: za 12 jun 2010, 10:43
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De 2de Cognac proeverij!

Bericht door alexanderwijnhuis »

Beste Wouter,

ik kan tot 20 personen huisvesten heb 20 stoelen maar 16 is inderdaad een leuk aantal.
september/oktober kan evt wel weer bij mij.
als er vragen zijn betreffende evt. te proeven cognac kan ik mijn contacten gebruiken om een fles beschikbaar te stellen.

groet,

alexander
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: De 2de Cognac proeverij!

Bericht door Hans »

alexanderwijnhuis schreef:Beste Hans,

ook ik zal op zoek gaan naar tulpglazen ik heb wel een lijntje met een groot glasbedrijf dit type heeft ook zeker mijn voorkeur.
echter is het opvallend hoe soms wijn /cognac een keer uit een ander type glas smaakt/proeft.

groet,

alexander
wijnhuis alexander
Dank voor je inspanningen, Alexander
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: De 2de Cognac proeverij!

Bericht door wouter »

Hans schreef:Tot slot: Ik begreep, dat tulpglazen lastig te regelen waren. Zou wel mijn voorkeur hebben. Mogelijk een gezamenlijke inspanning van maken?
Je hebt helemaal gelijk! Ik zal proberen om samen met Alexander tot een oplossing te komen!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gesloten

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”